mandag 11. mai 2009

Da var helgen forbi...

Hele helgen har gått med til å ordne på familiehytta! Planen var ikke at HELE helgen skulle gå med til dette, men jeg syntes ikke pappa behøvde å være der alene siden jeg og sambo ikke hadde noe sååå viktig som skulle gjøres..
Vi har fått innlagt vann på hytta, så vi har bygget på bad inne, slik at vi skal ha do, dusj, vask og vaskemaskin inne på et bittelite rom...
Så da ble det bæring, kapping, kvistlakking og grunning av panel!!
Vi skal ha panel på badet på hytta, fliser på gulet da, men panel i tak og vegger. Jeg tror det kan bli veldig stilig.. og skal såklart legge ut bilder når det blir ferdig :)
Rommet er ikke stort, men utrolig så mye panel som går inn på et rom som ikke er så stort..!! Spesielt når man står ute i skikkelig blåst å grunner panelen... syntes aldri stabelen minket, men jeg ble da ferdig:)


interiørtipset mitt (utfordring mottat av Tomine (http://tomineshjem.blogspot.com/) ) er vel egentlig følgende:
Tenkt nøye gjennom logistikken når du skal pusse opp et rom i et hus, istedet for å bruke mye tid og energi på å kvistlakke, grunne og male panelen, kan det være lurt å velge ferdigmalt panel. Ja det koster mer, men det er ikke lett å skulle gjøre disse tingene ute og håpe på bra vær, men samtidig være klar til å kaste alt under tak om det kommer en skur, det tar utrolig mye tid også, så jeg tror faktisk den ekstra kostnaden er verdt det om man tenker tid, utstyr(kvistlakk, grunning, maling, pensler), samt plassproblemer og generell frustrasjon ;)

Det blir litt anderledes om man bygger nytt, da kan man stå inne å pusle med dette, men det går liksom ikke når eneste rommet i hytta er stua, og tror ikke det er så populert å stå midt i stua og male ;)

Ellers har det dukket opp flere tulipaner!! Skal legge ut bilder av disse også endag:)

Klem Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)