onsdag 3. juni 2009

Hvorfor kan ikke folk bare gjøre jobben bra med en gang?

I dag er det litt gammel frustrasjon som må ut...

Vi kjøpte rekkehus for snart 2 år siden... og har siden da klaget på mange ting, blant annet rekkverket på terrassen! Terrassen er kjempefin, 34kvm med sol så sant solen er oppe, men rekkverket har fra dag 1 vært veldig ustødig. Vi klaget først da vi var på befaring før overdragelse, og de hadde "fikset" til vi flyttet inn... da så det slik ut:


På hver stolpe (1m 20 cm i mellom) hadde laget en slik trekant som var festet 30 cm ut på terrassen... veldig pent..NEI! Vi trodde seriøst de tullet med oss... SÅ vi klaget igjen... og noen mnd etter så jeg plutselig at noe hadde skjedd ( ingen hadde sagt noe.. bare vært der) og resultatet var følgende:


Slik hadde de nå tenkt å ha på alle stolper bortover... snakk om 2 irriterte mennesker i sitt forholdsvis nye hus...!
Vi klaget på nytt, og det kom en "altmuligmann" til oss, og jeg forklarte hvordan det måtte være, han pratet til og med med pappa på telefon, og de virka enige, selv om jeg enda husker kommentaren fra "altmuligmannen": "pappan din er teoretiker, mens jeg er praktiker, så vi får se hva som er løsbart"... det eneste min far sa var vel at stolpene sto "feil vei", og ikke har mye hold det måte de er satt opp på, de skulle vært på tvers istedet. Jeg sa så klart og tydelig at de ikke skulle gjøre noe før jeg hadde godkjent idè og tegning.... det gikk vel flere mnd igjen, og plutselig en dag jeg kom hjem fra jobb så så jeg at noe var anderledes... Da hadde de vært der igjen! Uten å si noe som helst. Da hadde de byttet ut stolpene med større dimensjon, men de sto alikevell samme veien, og selv om forsøket var det beste til nå, så var fortsatt ikke rekkverket stabilt og dessuten er det skjevt...
På 1 års kontrollen klaget vi igjen, mener det ble utført i november, og de sa at de skulle komme å se på det når snøen gikk.... Vi har hatt nok annet å ordne med, så vi har latt dem få tid til å komtakte oss, men nå orka vi ikke lenger, så vi ringte forrige uke, og de sa det skulle se på det! Så får vi se om det skjer noe snart da... at det skal være sååå vanskelig å lage et stabilt rekkverk?

Klem fra en litt småfrustrert Hege, som bare vil ha ferdig rekkverket slik at det kan males og se pent ut :)

5 kommentarer:

  1. Uff. Så utrolig slitsomt og irriterende.
    Det er hvertfall bra dere startet klagingen på befaringen. Noen klager ikke før senere og da kan det være for sent.
    Lykke til. Håper alt ordner seg til slutt.
    Klem

    SvarSlett
  2. Ganske utrolig i grunn..hvor vanskelig kan det være...håper det ordner seg til slutt,for slike ting er utrolig slitsomme...
    Ha en fin kveld!!

    SvarSlett
  3. merkelig at de bare kommer og fikser litt uten å si noe i forkant! Trodde ikke sånt var lov jeg.. Men rekkverket er jo fint bortsett fra alt det andre da!!
    Lykke til med den fremtidige malejobben, det ordner seg forhåpentligvis!

    SvarSlett
  4. Kjenner frustrasjonen med deg. Og en sånn liten filleting i grunn da...irriterende.

    Takk for tips ang bildefremkalling, har sendt klagemail til fotoknudsen nå. Spent på hva de svarer!

    Smil fra Anita

    SvarSlett
  5. Hei hei. Takk for koselig kommntar om den nye trappa vår i bloggen min. Koselig:-)
    Skjønner godt at du er irritert på det rekkverket ja, skikkelig irriterende når de ikke kan gjøre ordentlig arbeid.
    Likte forressten den nye pc veska di, kjempe kul:-)

    Håper der får en flott helg.

    Klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)