tirsdag 14. juli 2009

En trapp blir til...

Da er endelig trappa ferdig....!
Men tenkte jeg kunne dele hele "opplevelsen" med dere...
Dag 1: Vi begynte på fredag, pappa dukket opp, tenkte, tegnet, beregnet materialer og handlet materialer... pappa er ikke noe snekker, men veldig praktisk annlagt.. han har bygget både huset til foreldrene mine og hytta...samt masse andre småting.. så han har bittelitt erfaring :) Vel.. vi laget en renne til "fundamentet" i trappa... og målte litt og sånt... det var vel så langt vi kom første dagen:

Dag 2 begynte det å skje litt mer, vi la "subus" der vi hadde gravet ut til fundamentet til trappa for å få det stødig, samt la en duk slik at vi skal unngå at det kommer masse grønt opp gjennom trappa...
Vi begynte også å sette opp deler av trappa...
Den 3. dagen begynte det å skje litt mer, her er hele fundamentet/ramma ferdig, og klar til å legges bord på.. :) Veldig morsom dag å drive ute på, i det ene øyeblikket var det sol, mens det 2 sekunder senere hølja ned... så vi gikk litt ut og inn den dagen...
Men vi kom da et stykke dag 3 :)
Dag 4: Kappet til og slo på resten av terrassebordene, og nå er trappa ferdig, men jeg har vært så opptatt med å få andre ting i hus, så jeg glemte jo å ta bilde i dag mens det var lyst ute, har tatt bilde nå MEN skal få tatt nytt bilde i morgen:) Og enda et nytt da jeg har fått på plass litt blomster og sånt :)

Men dere skimter iallefall resultatet, jeg er iallefall kjempefornøyd :) Stakkars pappan min som har ofret tilsammen 3 hele dager av sin ferie på min trapp..!! Han er iallefall snill:)
Nå er det natta!!
Klem fra Hege

3 kommentarer:

  1. Heldig du som har en så snill pappa. Det så ut til å være et ganske avansert byggverk men så ble det også en flott trapp. Gratulere!
    Beste nattønsker fra AnneKa.

    SvarSlett
  2. Så snill pappa du har!

    Og trappa ble skikkelig bra!


    Ønsker deg en flott onsdag!

    Klem, Line.

    SvarSlett
  3. Suuperfin! Sånn vil jeg også ha;)
    Lekkert med trapp rundt hele og ikke bare rett ned. Klapp på skulderen til pappa'n din! Vel verdt tre feriedager mener nå jeg...;D

    Anita

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)