søndag 18. oktober 2009

Da er helgen snart over...og seksjon-plager;)

Da er det søndag igjen, og hvor har helgen blitt av?

Det lurer jeg alltid på når vi kommer til søndag. Føler helgene går bort til rydding, vasking av hus, pusling i huset og vasking av klær.. hehe...ja, jeg ønsker meg hushjelp!! Må jo fortsatt rydde da, og vaske klær, men så utrolig deilig det hadde vært at noen vasket her 1 gang i uka... sukk! Men jeg finner jo ingen her!

Ellers har seksjonen vår virkelig begynt å plage meg. Denne kjøpte vi da vi var studenter og bodde på hybel på slag på jysk, og vi brukte bare skapene, men da vi flyttet inn i rekkehuset så kostet jo det litt i seg selv, samtidig som vi prioriterte spisestue og sjenk og skap til denne. Samt ny sofa og stoler, men oppi det hele så prøvde vi å være litt økonomiske og fornufitge, og fant ut at vi fikk bruke seksjonen litt til, men målet var jo etterhvert å bytte ut denne seksjonen:

Den huser masse plass da. Jeg har både alle "pen-glassene" mine der, duker, "barskap", lys og servietter i denne seksjonen, samtidig som den da holder tv'n, PS3, Risktv og hjemmekinoannlegg. Så plass er det nok av i den, men dette resulterer jo igjen i at den tar en hel liten vegg i vårt lille rekkehus! Så det jeg kunne tenke meg er å kjøpe et høyskap, gjerne med glass og lys, og et tvbenk ved siden av. På denne måten blir nok skapet til venstre bittelitt større, men vi slipper skapet til høyre, og jeg tror og håper det kan bli litt mer luftig her! Kjenner at den virkerlig har begynt å plage meg nå, sikkert fordi jeg begynner å få orden på det meste andre her, og denne føles veldig malplassert samme med det andre interiøret her.
Så da er det bare å klare å bestemme seg for skap og tvbenk...sukk...Moro, men vanskelig!

Nå er det middagstid snart; Lammekotletter med ovnsstekte poteter, gresk salat og tatziki! Nam!

Ha en fortsatt fin søndag!
Klem


5 kommentarer:

  1. Ja, det er stadig noen nye ønsker, og hvis man har satt seg noe i hodet er det vanskelig å ikke tenke på det! Mange ting jeg og vil ha, men det er ikke bestandig lommeboka er like enig;)
    Kos deg med middagen, det hørtes deilig ut!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  2. Hushjelp ønskes skriver du. Dere er vel to voksne mennesker i huset? Ikke for å være slem eller ekkel, men man kan da dele på oppgavene???

    SvarSlett
  3. Vilken mumsig middag det låter som ni ätit! :-) Själv åkte jag ifrån huset denna helg men inte blev det städat för det! ;-) Ha en fin kväll. Kram Alexandra

    SvarSlett
  4. Til anonym: ja.. vi er 2 og mannen er flinkere enn meg på støvtørking og støvsuging, men når man er hjemme fra jobb hver dag kl 18 eller senere, så er det ingen av oss som har veldig lyst til å gjøre husarbeid..så jeg betaler GJERNE for å slippe;)!

    SvarSlett
  5. Hushjelp er kjekt å ha, særlig hvis man prioriterer andre ting enn husarbeid høyt.
    Hvorfor ikke henge TV-en på veggen?

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)