fredag 9. oktober 2009

Hjelp til messinglysestake-"makeover"!

Jeg pratet tidligere om de tingene jeg hadde vært så heldig å få plukke ut etter en død mann i familien, vel en av tingene var en messinglysestake! Den måtte jeg bare ha med en gang jeg så den, for da dukket alle deres prosjekter plutselig opp i hodet mitt!! Denne messinglysestaken skal bli hvit! Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme igang.

- Jeg leser at dere fleste spraymaler lysestakene, men gjør dere noe annet i forkant?
- Hva slags spraymaling brukere dere og hvor kjøper dere den?
- Har dere ellers noen tips og triks om hvordan jeg skal gå frem?

Håper jeg kunne få noen tips og råd, for jeg hadde tenkt å bruke søndagen til dette, samt til å pusse de tingene jeg fikk som er i sølv, for de var ganske svarte.. hehe...

Lurer også på om dere tror det blir noe greie på å male rammen på speilet mitt som jeg har i gangen, dere ser et dårlig bilde av speilet her:

Det ser ut for meg som om speilet er malt i en gullaktig farge sånn det er nå, men jeg finner lite tilbehør av samme type farge og jeg har derfor lyst til å male det enten hvitt eller brunt. Litt redd for at hvitt kan bli litt vel hvitt med de lyse veggene, så hva tror dere? Har dere noen tips?

Ha en fin fredag!
Klem



4 kommentarer:

  1. Detta kan inte jag heller så jag hoppas du får svar så ska jag följa med här. Har en spegel på min dotters rum som jag har lust att spraymåla! Ha en fin dag! Kram Alexandra

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ang spraymaling av lysestaken: Du bruker grunning på sparyboks først, også sprayer du et par lag med hvit spray etterpå. Jeg liker Quik sprayen best, den får du kjøpt på Mekonomen eller Obs e.l.
    Ang speilet: Jeg har to innlegg fra den 30.09.09 og 23.09.09. Jeg har malt 2 speil, det ene er i gangen og det andre på barnerommet. Begge to var gullfaregt før...
    Det på barnerommet har jeg gitt en slitt overflate. Det i gangen er heldekket, med sølvskimmer på ornamentene.

    Ang lysekronen på kjøkkenet: Den er fra Åhlens, den er ikke så veldig stor.
    Jeg har en til som jeg skal selge, får ikke plass til begge to.
    Hvis du titter litt tilbake på bloggen under etiketten "kjøkken" tror jeg det ligger fler bilder av den!

    SvarSlett
  3. Ser du har fått bra svar her, jeg er nemlig ikke den rette til å spørre om slike ting:)

    Ha en fin dag!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  4. Hei på deg! Takk for koselig hilsen på bloggen min. :) Kan nok ikke hjelpe deg med spraying av lysestaken, for det har jeg aldri prøvd før. Men jeg tror speilet blir superfint i hvitt!

    Når det gjelder tidspunktet innleggene dine blir lagt ut (som du nevner i innlegget under her). Har du stilt bloggen inn på riktig tidssone i innstillingene? Kanskje det kan hjelpe.

    Håper du får en god helg!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)