onsdag 14. oktober 2009

Kjempeflott Hobbybutikk I Kongensgate I Oslo

I dag har jeg vært ei en kjempefin hobbybutikk med personale som vet hva kundeservice er. Jeg var opprinnelig innom Panduro, da dette var den eneste hobbybutikken jeg visste om i Oslo, men siden de ikke hadde det jeg skulle ha, så sendte en av de ansatte meg der videre til Steffens i Kongensgate. Jeg merket med en gang jeg gikk inn i butikken at dette var en butikk med god stemning, og tittet litt før jeg spurte om hjelp! Det jeg ønsket meg var en slags stansemaskin, og de både forklarte og demonstrerte en maskin som heter Cuttlebug. En liten kjekk maskin med mange muligheter, jeg har allerede puslet litt med den! Her kan dere se et bilde av min nye venn:


Bilde hentet fra: http://www.scraptacular.com/

Maskinen er en liten tøffing, men det jeg syntes var aller beste med butikken var alle tipsene og rådene jeg fikk. Jeg er ingen dreven scrapper eller kort-lager, og tips og triks er alltid kjekt å få med seg. Det beste tipset jeg fikk var i forhold til å farge stemplede motiver. Jeg har tidligere forsøkt å farge med farger og med tusjer, men syntes ikke det blir helt som jeg har ønsket. Jeg spurte litt om dette, og damen i butikken ga meg et kjempetips; hun ba meg bruke tusjene (som er vannbaserte) blandet med vann, for å så påføre denne med pensel! Og resultatet ble veldig bra! Sliter litt med å tilpasse akkurat rett mengde vann, men jeg ser allerede at dette vil bli knallbra, Tusen takk for tips:) Butikken har også egen nettbutikk, som feirer 3 år disse dager:: http://www.hobby-norge.no/butikk og egen blogg: http://hobbynorge.blogspot.com/ I bloggen pågår det en kort-konkurranse, og jeg så noen av kortene da jeg var i butikken, de var virkelig fine.
Så nå vet jeg hvor jeg kommer til å gjøre min scrappe/kort-handling! Nemlig hos Steffens i Kongensgate i Oslo:) Anbefaler alle som har denne hobbyen og titte innom butikken om dere er i Oslo, hvis ikke så titt innom nettbutikken, den virket også veldig bra:)

Nå skal jeg tilbake til stuebordet(hvor jeg har flyttet inn med alt mitt stæsj) og pusle litt!

Klem



3 kommentarer:

  1. Hei Hege, så gøy at du likte deg hos oss, og ikke minst gøy å lese at du allerede er i gang med Cuttlebug'n! Gleder meg til å se hva som dukker opp her :)

    Og takk for den gode reklamen ;)

    Klem Ida

    SvarSlett
  2. ååå.. noen som er heldig da:) Ønsker meg denne jeg også!
    Kos deg med den nye maskinen:)

    SvarSlett
  3. Hei igjen Hege, for å få preget spellbinders (få mønster der det er hull og åpninger i metal bitene) så trengs en embossing matte, sjekk denne video'n for å se hvordan få det til: http://www.youtube.com/watch?v=BiCKKfYBNJ4

    Om du ikke har denne matten så send oss en mail på: steffens@hobby-norge.no så skal vi ordnet en til deg! :)

    Klem Ida

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)