torsdag 15. oktober 2009

Ny TVBenk?

I dag har vi en stygg seksjon kjøpt på Jysk hvor Tv'n står. Den inneholder liksom 3 moduler; 1 dobbeltskap med glass i overskapet, en "tvbenk" med hylle under og over, og et litt mindre skap på andre siden! Som dere forstår tar denne seksjonen en hel vegg, og er ikke veldig pen heller. Den har liksom bare blitt stående der mens rensten av stua har blitt ny. Sånn som jeg ser det nå er den både stor og mindre pen(les; stygg), den passer rett og slett ikke inn. MEN jeg er jo avhengig at litt skapplass, så min ide var å sette et skap intill veggen der hvor denne seksjonen allerede har et skap, og så sette en TVbenk ved siden av skapet. Ser for meg at dette både blir stiligere og mer luftig. Syntes det er vanskelig å finne fine TV-benker, men kom så over disse hos Møbelringen(Camilla). Disse kunne passet med min stil.

Som dere ser er den ene også i hvit, men jeg tror jeg må gå for det brune, siden de andre møblene i stua har denne fargen. Noen som har noen tips til meg? Eventuelt bilde av hvordan dere har løst dette med TV. Vi tør ikke henge den opp i gipsveggen vår, så det er ikke noe alternativ, dessuten må skapet ha rom nok til både rikstv-dekoderen, dvdspilleren/hjemmekinon og PS3, det er derfor jeg har sett for meg disse med mange åpninger:)

Tips taes i mot med takk ;)

Stor klem

3 kommentarer:

  1. Hva JEG ville gjort?
    Hehe...jeg har byttet ut alle mørke møbler med hvitt! Men liker det litt shabby chic da.
    Jeg kjøpte en råfin tv-benk på finn, gjorde DET kuppet, den var i mørkebrun, og rålekker.
    Men jeg tok sjansen, grunnet og malte den med så og si hvit akrylmaling, og pusset ned kanter o.l slik at den ser slitt og stilig at det kommer frem litt mørkebrunt. Hvitt og brunt passer jo fint sammen det, men det kommer jo an på hvordan det ellers er hjemme hos dere.

    Jeg har fått dilla på å pusse opp gamle møbler jeg, er masse kult p finn, som kan beises og males, så man får det "sitt eget"!
    MEN tror jeg ville valgt en løsning med glassdør kanskje, støv samler seg så fort opp!

    Skal se om jeg får lagt ut bilder av tv-benken min en dag! (men det går an å henge tv på gipsvegg, bare bruk ordentlige plugger)

    SvarSlett
  2. Takk for kommentar hos meg! Utrolig hyggelig med en ny følger! :D Likte alle tre benkene du har plukket ut. Men hva med å tenke litt "ute av boksen"? Vi bruker en gammel sjenk som jeg har malt stripete som tv-benk, og da får man skjult alt av dvd'er, ledninger og dill og dall. PVR'en (eller boksen) kan stå under sjenken (eller møbelet man velger) usynlig for alle bortsett fra dere som vet at den er der. Og fjernkontrollen "rekker frem".

    SvarSlett
  3. Send meg mailadressen din til contact.b.living@gmail.com så sender jeg deg bilde :D

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)