søndag 11. oktober 2009

Nye gardiner på kjøkkenet

Idag er det søndag igjen. Det er virkelig blitt høst og her i huset har Fårikålen småkokt og spredd lukten av høstlam i huset i mange timer!
Jeg lover jo litt bilder etter shoppingrunden min i går....

Og her kommer det noen bilder. Det kjøpet jeg er mest fornøyd med er de nye kjøkkengardinene. De ble kjøpt på Prinsess, og det var 30% på dem! Jeg var litt i tvil da jeg skulle kjøpe dem, dette er fordi gardinen var litt beigeaktig med hvite og svarte høner med røde striper og prikker!

Problemet med det er at jeg er veldig blå og veldig lite svart... og siden stolene mine på kjøkkenet er mørke blå, så var jeg redd for at det skulle kræsje litt, men syntes i grunn det ble ganske stilig, og med en beige duk på bordet istedet for en blå så ble det slettes ikke værst!

Har lenge lett etter noen gardiner som disse, sånne koselige gardiner med enten små hus, eller dyr etc. Så disse gardinene falt i smak. Jeg har brukt dagen i dag til å pusle litt i huset, alt fra å pusse litt på de tingene jeg arvet, til å stryke og bytte gardiner og stryke litt duker. Jeg har også vasket litt klær og, som nevt tidligere, laget Fårikål.. det kaller jeg skikkelig husmor!
Ellers må jeg jo vise dere 2 av de tingene jeg har pusset på idag, jeg fikk nemlig 2 lysestaker med meg da jeg var å plukket meg noen ting etter onkelen til mamma. Den ene var faktisk i sølv og gikk fra ganske svart til en fin sølvfarge igjen med litt sølvpuss:

Den andre var sølvplett, men denne ble også veldig bra etter en runde med sølvpuss:

Siden jeg hadde planer om å pusse på disse lysestakene idag så tok jeg med meg en stor pakke med hvite kronelys fra Home&Cottage

Ellers er jeg som vanlig veldig glad i eføyer, og har flyttet eføyen på stuebordet til kjøkkenbordet! Det er fordi stuebordet er så heldig å ha avskårende blomster :)


Nå har vi spist Fårikål, det er faktisk veldig godt, og VELDIG enkelt å lage da. Eneste som krever er litt tid, for jeg syntes Fårikålen blir bedre for hver time som går. Og både jeg og sambo er enig om at fårikålen egentlig er enda bedre i morgen enn hva den var idag!

Nå skal jeg fortsette puslingen i huset og så er det vel "Tore på sporet" og "Blanke ark" på tv etterhvert!
Ha en fin søndagskveld!
Klem

6 kommentarer:

  1. Hei Hege, så fine kjøkkengardiner du har kjøpt!
    Både tøffe og koselige!
    Så fine lysestaker du har arvet!
    Litt ekstra stas er det jo med en i ekte sølv.
    Talglys går det med i store mengder framover, iallefall her i huset.
    Koselig med masse levende lys og så gir det jo også litt ekstra varme.
    Eføy er en fin plante, tror faktisk jeg skal kjøpe meg et par...lenge siden jeg har hatt Eføy.

    Ønsker deg en fin kommende uke!
    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Koselige gardiner:)
    Og lysestakene var kjempefine!
    Kos deg videre med pusling i huset!
    Jeg har ikke fått gjort noe av det jeg hadde tenkt i dag, men det flyr ikke akkurat fra meg, hihi:)
    Klem, Lene

    SvarSlett
  3. Det er kjekt å ta seg tid til å pusla rundt i huset sånn innimellom. Og fint blei det !
    (Vedkomande undersøkinga di oppe til høgre.... kva med meg som kom inn via hageblogger... ?)

    SvarSlett
  4. Knallfine gardiner, de likte jeg kjempegodt:)) Ha en flott kveld

    SvarSlett
  5. Så koselige gardiner. :)

    Fine bilder har du tatt og. Fårikål er deilig og enig med deg. Enda bedre dagen etter. Vi kokte vår en halvtime lenger enn det sto i oppskriften.

    Ha en fin uke.

    Klem ingunn

    SvarSlett
  6. Nu blev jag sugen på fårikål! En norsk höjdare om du frågar mig!! :-) Fina bilder på dina nya inköp. Väntar på mina gardiner jag...ha en fin dag! kram Alexandra

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)