mandag 19. oktober 2009

Venninnemat?

I morgen får jeg besøk av noen venninner. Vi har en S.Y.klubb(Skravling og ymse) og vi pleier å diske opp med et måltid til disse sammenkomstene. For min del så blir dette middagen min, da jeg ikke er hjemme fra jobb noe særlig tidligere, så derfor kunne det kanskje vært godt med noe varmt siden det er høst utenfor husets vegger. Vi har tidligere fått servert: Kveldsmat – altså brødmat med masse forskjellig pålegg, Spekemat og Grønnsakspai. Men nå er det altså min tur til å finne på noe, og jeg sliter. Jeg er egentlig veldig glad i å lage mat, men dette skal jo ikke være alt for avansert heller. Det som har virret rundt i hodet mitt er:

Ostesufflet (kanskje med loff og reker til…)


Min Pai( med skinke, bacon og masse tomater), men litt kjedelig siden vi fikk pai sist.


Bare reker og loff ( med det er litt kaldt og klinete når det ikke er sommer…)


Ost og kjeks, litt lite som minner om middag


Pastarett, kanskje veldig middag for dem som allerede har rukket å spise middag…

(Bildene er hentet fra matprat.no og tine.no)

Har dere noen råd?

Jeg tror jeg heller mot Ostesuffle, salat og loff, med reker ved siden av. Er ikke såå mye mat i suffle.

Hva tror dere?

Klem


8 kommentarer:

  1. Den ostsufflen lät jättegod! Gör den och jag vill gärna ha receptet! :-) Kram Alexandra

    SvarSlett
  2. Ser fristende ut. Et alternativ du kan ha i bakhånden til en annen gang er middagsmuffinene inne hos meg - om jeg kan være så frekk. ;)

    SvarSlett
  3. Jeg hadde gått for osesuffleen! Den så veldig fristende ut:) Vi pleier også å ha varmmat på venninnekveldene, og det behøver ikke være så avansert. Hos meg vil de gjerne ha hjemmelaget pizza, så det er vel det jeg har hatt oftest også:)Men en form med noe som lasagne eller moussaka går jo også greit å lage. Jeg pleier å finne på noe som jeg slipper å stå minst mulig på kjøkkenet med når gjestene er her, da skal vi jo skravle;)
    Klem, Lene

    SvarSlett
  4. Hva med en god suppe med loff og tilbehør til?
    F.eks en god og fyldig fiskesuppe med forskjellige sorter fisk og litt grønnsaker med reker på toppen. Suppen kan du forberede dagen før så slipper du så mye stress dagen den skal serveres:)

    SvarSlett
  5. OStesuffle er naturligvis godt, og dersom du har laget det så mange ganger før at du er sikker på at det ikke blir pannekake, eller at venninnene tar det med godt humør om det blir (kan jo hende den beste i et uheldig øyeblikk), så er det jo imponerende om den blir knallfin. Suppe er også et godt alternativ på en kald høstkveld, og jeg slår gjerne et slag for traktkantarellsuppen min:
    http://hildegoghagen.wordpress.com/2008/10/30/traktkantareller/
    Topper i alle fall alle søk på bloggen min. Om du ikke plukker sopp selv, så kan man kjøpe tørket traktkantarell på matbutikker med godt utvalg.

    SvarSlett
  6. Mmmm, her var det masse godt :O)
    Jeg kan godt sende håndduker til deg, men nå husker jeg ikke farge og størrelse :O)

    Er litt utplukket, men vi kan jo prøve ;O)

    Kirsti

    SvarSlett
  7. Hei igjen :O)
    Jo da, jeg har mørk blå igjen. Skal sjekke størrelsen på de jeg har i morgen og legge inn en ny kommentar.

    Kirsti

    SvarSlett
  8. Ok, da er jeg her igjen :O)
    Håndduker i mørk blå str. 50*70 nå 60,-, 50*100 nå 75,- (disse har jeg kun noen få av...) 70*140 nå 145,-. Har også badematter i samme kvalitet (slike som de har på hoteller !) str 50*70 nå til 75,-.
    Håper dette var litt informativt :O)

    Kirsti

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)