mandag 9. november 2009

Bil, Bil, Bil og mer Bil...

ÅÅÅ... har så lyst på nyere bil! Og vi har vel kommet til at det er på tide å bytte ut min "røde fare"... Har en gammel Toyota Camry... som SNART har gått 100.000.... og er 20 år gammel...altså strengt tatt ikke gått så veldig mye...!! Kjøpte den av mormor som faktisk tok førerkort da morfar døde for omtrent 16 år siden. Ganske tøft å gjøre da syntes jeg. Kvier meg litt til å selge den å, blir liksom som å selge morfar... men sånn som jobbsituasjonen er...altså med en del reising så har jeg lyst på en nyere og sikrere bil. Denne bilen eier kun bilbelter... hehe... her er det ikke noe som heter abs-bremser eller airbager. Noe som er kjekt når jeg som i dag var en tur på Gjøvik, heldigvis skulle ikke sambo noe i dag, så da tok jeg andre bilen vi har.. men han reiser jo også mye... Her er iallefall min røde fare:


Over til nyere bil: Jeg er over middels interessert i fine biler, med Audi som klar favoritt... men så fornuftig som jeg er så blir det nok ikke noe Audi før jeg blir skikkelig rik...så da er det bare å vente på det.. hehehe..
Jeg er helt klart en "komfort" over "anntall feil og mangler" jente.. ;)

Men det jeg faktisk ser på er enten en Golf eller en Jetta...
(alle VW bildene er hente fra vw.no)



Kommer nok ikke til å kjøpe helt ny, men lyst på noe som er 5 år eller nyere...
Har vurdert å selge den røde fare, og la vår andre bil bli 2. bil, og så gå for en nyere passat eller noe også...


Men det er jo så vanskelig å bestemme seg... og så er det trods alt snakk om en god del penger, jeg har iallefall ikke nok til at jeg bare kan kaste rundt meg uten å vurdere de ulike alternativene.

Hva har dere av biler ? Og er dere fornøyd?

Nå er det natta etter en laaaaang dag på Gjøvik...Dro kl 5.. og var hjemme kl 21... var innom en tur hos mormor da.. på 1,5 time... men resten var jobb og kjøring.. så strengt tatt burde jeg vel lagt meg for lenge siden...;)

Vel ... vi snakkes!

Klem


8 kommentarer:

  1. Heisann og hoppsann, ikke lett å velge bil!
    Selv har vi to biler - 1 nissan x-trail og en gammel scoda (som sikkert snart må byttes ut, heeehe)

    Lykke til med valget - kjør forsiktig!
    Hilsen Helen

    SvarSlett
  2. Vi klarer oss med en bil og har en skikkelig familiebil, nemlig en Volvo stasjonsvogn (V70). Synes ikke den er verdens vakreste, men til vårt bruk er den helt fin:) Lykke til på biljakt!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  3. Du vet hva jeg synes;)
    Kjøp Golf du snuppa;)
    Kjøpe bil er jo bare morsomt, kos deg med det!
    Klemmer fra Linn

    SvarSlett
  4. Vi har en Volvo V70 stasjonsvogn, to år gammel, som jeg er storfornøyd med! Jeg har fire gutter, så da måtte jeg ha en bil med god plass. Ikke spesielt sporty, men praktisk ;o) Jeg hadde en Toyota Camry stasjonsvogn tidligere, 1998 modell, og det var en kjekk bil det også, men søren for en bensinsluker, nesten 1 liter på mila! Lykke til med evt bilkjøp!

    SvarSlett
  5. He,he :-) Jeg har en 18 år gammel Peugeot 309, som har gått 120.000. Så lenge den passerer EU-kontrollmed et minimum av utgifter og ellers starter og går, kommer jeg ikke til å bytte den ut. For meg er bil bortkastede penger, selv om jeg kjører en del. Hovedsaken er at den kan brukes til å frakte jordsekker og planter uten at jeg engster meg for at den blir møkkete. Det jeg sparer i penger på bilhold, brukes i hagen :-D

    SvarSlett
  6. Hejhej! Det var tufft av mormor!! Bra gjort och jag förstår att det är en del känslor knutna till bilen. Vi har två bilar en audi och en polo. Skulle inte klara oss utan två med maken i fullt jobb (och jag också när jag inte är mammaledig!)boendes på landsbygden utam mycket till kollektivtrafik. Ha en fin dag! kram alexandra

    SvarSlett
  7. Jeg hadde en Skoda Fabia som var 8 år gammel (ikke særlig mye) Men i god Skoda stil så begynte den å bli farlig på veiene, så jeg måtte også bytte. Er fremdeles like stolt idag, som den dagen jeg kjørte til jobb i min nye (brukte) Volvo S40 2005 modell som jeg hadde snakket om så lenge :) Da fikk gutta på jobb hakeslepp. De trodde vel aldri jeg kom til å klare å skrape sammen nok penger til å kjøpe meg en så fin bil :)

    SvarSlett
  8. Vi har akkurat vraka vraket og mor har fått en liten Mitsubishi Colt 2005 mod. til jobbkjøring. Ellers har vi en Merchedes 240E, 2000 mod. som vi kjøpte i fjor. Den var kun gått 86000 og det føles som vi nå har to flunkende nye biler. Veldig fornøyd! :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)