søndag 29. november 2009

Litt baking idag..

Mens andre har pyntet til adventstid har jeg bakt idag. Skulle få tid til begge deler, altså både baking og pynting men utrolig hvor mye tid baking tar, iallefall når man står opp litt sent.
Som dere ser hadde jeg hjelp. Dette ene slaget kake vi baker til jul er skikkelig team-arbeid... jeg lager deig, steker og kjevler, mens sambo stikker ut kakene og legger den på stekebrettet.


Dette er det eneste slaget kake vi baker til jul, dette er en oppskrift fra mormor, men i år orket ikke mormor å bake, så jeg prøvde å lage dobbel oppskrift, men jeg syntes fortsatt det var lite når både vi, mamma og mormor skal ha, så spørs nok om jeg ikke må lage en omgang til.


Men gode ble de iallefall, og syntes vi fikk bra dreis på det etterhvert også, så neste omgang skal nok ikke ta sååå lang tid.

Kakene består av 2 stk "kjeks" som man legger en melis-masse på og en ny kjeks oppå. Mormor kaller dem kakekjeks, mens sambo bare kaller dem "hamburgere"...

Vel nå er det natta har i Råde, og en ny uke står for dør, jeg fatter ikke hvordan jeg skal bli ferdig med alt til jul... sukk! Men det går seg nok til på et vis!

Ha en fin uke!
Klem



5 kommentarer:

  1. De såg goda ut!Tror mormor kommer att vara nöjd! Så bra att du hade ett ok julebord! :-)Tror att wilma och jag ska baka lite pepparkakor idag. Ha en fin måndag. Kram Alexandra

    SvarSlett
  2. Kakebaking til jule er et absolutt høydepunkt! Ser ut som bra teamwork:) Her blir det nok mange kokker og myyye søl;)
    Ha en fin dag!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  3. Deilig med julekaker!!!
    Jeg har ikke prøvd å ha "hamburgere" i kakeboksen før, men skjønner tiden er inne for det...
    Moro*)
    Ønsker deg en flott dag!
    Hilsen fra Lokki

    SvarSlett
  4. Slike kaker laga mi mormor også.
    Hugsar ikkje kva me kalla dei. Dei er
    nesten litt for søte:-D

    SvarSlett
  5. Namme nam..............
    Oppskrift på dissa A.............
    Hadde vært godt å få smakt på di igjen

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)