torsdag 19. november 2009

Snart jul...

Først må jeg få si : Jeg er støøøøøl! Noen var å trena i går...og det lider jeg for nå.. hihi... Neida.. igrunn veldig deilig å være litt støl, det beviser bare at jeg faktisk var å trena i går!

Så tilbake til saken:
Tenkt at om 1 mnd.. altså 19 dessember...er det siste helgen før julaften! Da må jeg ha fått handlet ferdig julegaver, samt at juletre og julepynt bør være på plass, for da er det bare få dager til vi reiser hjem til mamma og pappa for å feire jul. Det er faktisk første året vi skal feire sammen, tidligere har vi vært hos hver våre familier siden ingen av oss har store familier og vi syntes vi har måttet(og har hatt lyst til å..) være med dem, og heller sagt at når vi får egne barn, da får vi omorganisere litt. Men i år spurte mamma om vi skulle be sambo, hans foreldre og besteforeldre til oss. De er 5 stk på julaften og det er vi også, så det kunne jo være koselig å samles.


Gikk igjennom noen gamle bilder på skydriven min på nett, og kom over disse fra første julen i vårt rekkehus. Dette var første julen vi hadde juletre, og første jule jeg faktisk skulle tilbringe noe av tiden hjemme hos meg selv. Tidligere var vi studenter og reiste hjem til hvert vårt en god tid før jul, og gadd ikke pynte og ordne så mye siden vi rett og slett ikke var der hele julen.
Jeg må inrømme at jeg ikke er noen storpynter nå heller, er kjempeglad i blomster, så det pleier å bli både julestjerner, amaryllis og asaliar i fleng! Vinduet mitt pleier å se ut som på bilde her, med unntak av at jeg har fått meg en litt penere lampe ;)

Ellers går det mye i glass - som julekuler, engler og noen nisser som fra Hadeland glassverk. Hos meg finner man ikke mange typiske nisser, faktisk litt usikker på om man finner noen i det heletatt, jeg liker heller å pynte med blomster og lys og ting som engler etc.
På bildet ser dere en elg eller reinsdyr oppå en stablel av pakker, en asalia, en snømann og nisse i keramikk og en rød julekule og et sølvhjerte i glass. Dette er nok litt typisk pynting hos meg.

Vel... ha en fin torsdag :)

Klem

5 kommentarer:

  1. Deilig å være litt støl! Det må jeg innrømme at det er lenge siden jeg har vært!(les:lenge siden jeg har trent!)
    Får vel ta frem julepynten snart for en liten gjennomgang, husker jo aldri hva jeg har:)
    Klem, Lene

    SvarSlett
  2. Koselig å være sammen i julen:) Får min søster på besøk og gleder meg veldig til det. En fin torsdag ønskes deg også!!

    SvarSlett
  3. Så härligt med träningsvärk! Ont, jaa men på ett gott sätt! Fina bilder från ditt julpyntade hus. Det ska bli så mysigt att pynta snart...kram och ha en fin dag! Alexandra

    SvarSlett
  4. Fint å kjenna at ein har trent. Kjenner framleis litt i magen eg etter Pilatestrening på tirsdag.... Fint pynta julehus.Vi har i mange år vore samla både min familie og min mann sin familie på julafta .Har fungert heilt fint. Takk for titten.

    SvarSlett
  5. Flink du er da- Trener og greier.Fine julebilder.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)