fredag 11. desember 2009

Julepynt..

Nå er det ikke lenge til jul... om 2 uker er det allerede 1. juledag ;)
Så jeg lurte på hva dere pyntet med til jul, og også hvor mye...
Selv så pynter jeg ikke så mye, iallefall ikke med de tradisjonelle nissene. Jeg pynter selvsagt med juletre, men ellers med blomster(julestjerner, amaryllis og asalie), med lys i gull eller rødt, med julekuler og iskrystaller i vinduene og med litt småkrims av engler og nisser i glass etc. Jeg er faktisk usikker på om jeg har noen "tradisjonell" nisser i min julepynt i det heletatt...


Jeg elsker å pynte med blomster, og tenkte jeg skulle ta for meg blomstershoppingen til helgen, da blir det nok iallefall 1 eller 2 amaryllis med meg hjem...:

En annen favoritt er Asalia på stamme, pleier å ha 1 stk i hvert av mine store vinduer. Ellers pleier det å være noen julestjerner på bordet :)
Ellers skal vi etter planen se på Torderød gård i dag, håper det ser like fint ut i virkeligheten, slik at vi kan booke det til bryllupet i oktober, mer om dette kan leses på bryllupsplanleggingbloggen:)

Ellers har jeg planer om å bli ferdig med julegaveshoppingen i helgen, og gjerne også få bakt ferdig, men vi får se hvor langt jeg kommer :)

Ha en fin dag!
Klem


7 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg er ingen dreven guacanole-maker, så denne oppskriften er litt etter mitt eget hode, men her hjemme falt den i smak ihvertfall.

    Jeg har ansvar for et julebord for 55 ungdommer imorgen kveld, har så vidt nevnt det i et tidligere innleg, men glemte å skrive det igjen nå...

    Ha en fin helg!

    Klem Lenemora

    SvarSlett
  2. Her har vi nisser i alle fasonger, noen av den "gode gammle" sorten og noen "moderne" og selvfølgelig nisser som barna har laget. I år har jeg ikke satt opp all julepynten tror det er på tide å sortere litt ;)

    Nydelig den blomsten du viser på siste bilde, lukter den?

    God helg.

    SvarSlett
  3. Jeg tror vi skal høre på dine pynteforslag!!
    Dette høres jo himmelsk vakkert ut!
    Blomster setter virkelig prikken over i`en, jeg er så enig!
    Lykke til med kakebakingen, handlingen og sjekking av lokaler for deres STOOORE dag *)
    Ønsker deg en herlig helg!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  4. Nisser er vel det det er minst av her også:) Men regner med en tur i blomsterbutikken i helga jeg og. Håper du rekker det du har planlagt i helgen!
    Blir nok litt baking på oss i morgen tenker jeg:)
    God fredagskveld!
    klem, Lene

    SvarSlett
  5. Ening blomster er fint å pynte med..Har pleid å være hvir jul hos oss, men i år blir det litt mer tradisjonel jul med litt rødt:)

    God helg:)

    SvarSlett
  6. Hei:)
    Man pynter jo forskjellig til jul;) Men å pynte med blomster er utrolig fint. Og gjør mye ut av seg:) (jeg er allergisk mot alle juleblomstene å pynter derfor "ekstra" med alt annet) Jeg elsker å pynte til jul:) Har masse julepynt som jeg har hatt siden jeg var liten,det betyr mye for meg:)
    Høres ut som du pynter fint synes jeg!! Så lenge du er fornøyd selv. Man må jo ikke ha nisser, har alltid likt engler bedre jeg:) (arvet nok det av mormor). Har 2-3 nisser her i jula..
    Ønsker deg ei strålende advents helg:)

    SvarSlett
  7. Forresten,utrolig fin blogg du har!!!:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)