tirsdag 29. desember 2009

Nytt servise...

Som jeg fortalte i går skulle jeg i dag legge ut et innlegg ang service. Dette er fordi jeg ønsker meg et nytt servise og fordi det må være klart etterhvert mtp bryllup og ønsker :)
Det servise vi har nå er Vieux Luxemburg fra Villeroy & Boch, et service jeg liker kjempegodt og har spart på i maaange år! Fant ut tidlig sammen med mamma at jeg kanskje skulle spare på noe slik at jeg hadde noe å ønske meg og at jeg hadde servise til jeg skulle flytte hjemmeifra..!
Serviset ser slikt ut :

Som sagt et servise jeg er kjempefornøyd med, men jeg ønsker meg et merer nøytralt servise. Føler ikke alltid at blomster passer helt inn på for eksempel julaften. Så jeg har i hovedsak sett for meg 2 andre serviser( som mest sannsynlig er samme service men i forskjellig utførlese )
Disse er Tid og Nathalie fra Porsgrund Porselensfabrikk.
(Min lillesøster har Märtha, en 3. variant at disse servisene slik jeg kan forstå)
Her er Nathalie fra Porsgrund:
Og her er Tid:

For meg så ser de veldig like ut, sammen med Märtha, men siste er ikke like aktuelle selv om den blå kanten gjør seg veldig godt, så har jeg allerede et "blått" service...

Jeg syntes kanskje Nathalie gjør seg best, at tid blir for rent... men spørsmålet er jo såklart; kan man dekke med detalsjer i gull når man har et service med sølvkant? De aller fleste har jo bestikk i sølv-farge, så det burde jo ikke være noe problem?
Hvilket servise likte dere best ?

Dette er mine 2 favoritter, men om du har et annet nøytralt servise du har tatt til ditt hjerte og vil anbefale så er jeg åpen for å titte på andre :)

Klem

10 kommentarer:

  1. Vanskelig valg, tror jeg liker Nathalie best.

    Og...ikke for å være ekkel....men den riktige benevnelsen er altså servise med s.

    Service med c er den oppmerksomheten man får fra butikkpersonale og kelnere og sånt....

    SvarSlett
  2. Jeg likte Tid best...det er veldig anvendelig til alt...da er det bare og bruke den pynten og stæsjen du vil ha til....det var min mening:)
    ha en koselig kveld
    klemmer

    SvarSlett
  3. Hei,
    jeg må si at jeg liker Tid best. Tenker man er mer fleksibel med tanke på andre fargen man vil ha på bordet! :o)
    Jeg har valgt meg nytt kjøkken servise nå i høst. Har hatt Bodum servise i maaange år, helt enkelt og hvitt, men det begynte å bli slitt, og noen deler manglet... tre barn som har knust litt oppigjennom årene (ikke mye da.. :o)
    Men valget mitt falt på Teema fra Iittala, offwhite. Veldig, veldig fornøyd med det!

    Gledlig jul,
    klem Fredrikke :o)

    SvarSlett
  4. Liker du Nathalie best synes jeg du skal velge det ❥
    Men hos deg tror jeg det blir råflott samme hvilket servise du velger, du er jo en mester til å dekorere!
    Lykke til med valgets kval...
    De varmeste ønsker for resten av dette året og det kommende 2010 ❥
    Klem Lokki

    SvarSlett
  5. Lurt å velge litt nøytralt ihvertfall:-)
    Likte Natalie m/ sølvkant, men det er kanskje fordi det ligner mest mitt eget, hehe!(Har Amherst hvitt m/ sølvkant fra Wedgewood)Har hatt dette servise i mange år og vært kjempe-fornøyd med det:-)
    Uansett -lykke til m/ valget!
    Og GODT NYTT ÅR!!
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  6. Hej på dig! Hoppas att du har haft en strålande jul. Vi har haft det jättebra i sverige. Nu är vi hemma igen och väntar besök från min syster med familj. Jag tyckte att Tid var fin. Lägger man upp mat vackert på faten så är en ren tallrik alltid finast (tycker jag :-)). Vad har du för nyårsplaner? Kram Alexandra

    SvarSlett
  7. Hei! Nydelig er det jo med det skjønne serviset du har fra før, men skjønner at du til tider føler du skulle hatt noe enklere... Jeg havnet på et som heter Silver praisly. Det kan likne litt på det som heter Natalie. Er veldig fornøyd med det!
    Fin blogg du har! Har veldig lyst til å følge deg videre!
    klemmer fra Kari

    SvarSlett
  8. Første gang jeg er hos deg. Liker bloggen din kjempegodt. Kommer gjerne tilbake!
    Personlig liker jeg Nathalie best. Synes den er enkel, stilfull og lett å pynte bordet til.
    Fortsatt God Romjul! Vibeke :)

    SvarSlett
  9. Hei hei:)
    Gøy med fint servise ja! Men ikke alltid like lett å velge.. Jeg synes begge servisene,men kanskje Natalie best. Siden den lille detaljen var så stilfull og elegant. Og får det opp noen hakk:) Men det er kanskje fordi jeg har helt hvitt hverdagsservise og ville hatt noe som er litt annerledes til fin bruk. Fint det du har fra før og!
    Ønsker deg et riktig godt nytt år på forskudd:)

    SvarSlett
  10. Titter innom for å ønske deg et godt nytt år =)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)