søndag 10. januar 2010

Amatør på kakebaking...

I helgen har jeg bakt min andre bløtekake... Veldig glad i å lage mat, men ikke så glad i hverkent å spise eller lage kake...Har 1 kake jeg kan lage og som jeg liker å spise, det er marrengskake med masse fersk frukt oppå, men siden det var feiring av mormor og sambos bursdag i går så måtte jeg jo til pers! (forrige gang jeg bakte bløtekake var sambos bursdag i fjor..hehe..Sambo = Kakemonster!)
Første positive overraskelsen var når sukkerbrødet faktisk ble helt jevnt og fint:)

Ellers er det jo pynting av kaker som kan by på vanskligheter syntes jeg...

Ble litt stressa da jeg så de ikke hadde jordbær på butikken, siden jeg hadde planlagt fyll bestående av jordbærsyltetøy og banan sammen med krem...
Og en kake uten bær på toppen syntes jeg kunne bli veldig kjedelig... så jeg fant en pakke med blåbær! Fyllet ble fortsatt det samme, men på toppen så var det blåbær som pyntet kaken sammen med krem :)

Selv spiser jeg et bittelite stykke og klarer meg med det, men resten av besøket spiste faktisk opp ca 3/4 av kaka, og tror alle tok 2 ganger, så den kunne jo slettes ikke være ille :) Så jeg er veldig fornøyd med resultatet.

Ellers var pakken til mormor veldig gjennomført i år, jeg hadde kjøpt en lilla genser, og damen i butikken pakket inn gaven i lilla papir med hvitt bånd. Og da måtte jeg jo følge opp med lilla kort:

Vel, nå skal jeg ordne litt til lunsj, foreldrene til sambo kunne ikke komme i går, så da kommer de på lunsj og kakerester i dag! Solen skinner, og det ser ut til å bli en flott dag:)

Ha en fin søndag!
Klem

7 kommentarer:

  1. Veldig amatør er du vel ikke. ;) Jeg har ALDRI bakt bløtkake... Jeg baker egentlig ganske sjelden. Men NÅ skal jeg lage vafler. Ja, det skal jeg! :D

    SvarSlett
  2. Skikkelig bursdagskake!
    Flink er du ❥
    Ønsker deg et herlig etterpålag, og en nydelig søndagskveld!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  3. Nå fikk jeg lyst på kake :)
    Godt nytt år.

    Ha en fin søndags kveld.

    SvarSlett
  4. Wow, jag tycker att din tårta blev jättefin jag. Vad har du för att få grädden så där vacker på toppen? Ha en fin kväll! Kram Alexandra

    SvarSlett
  5. Kaka ble jo skikkelig høy og fin! Ser da ut som du har taket på bakinga også.. :)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Det så da ut som en god kake :) Så bra å höre at dere er fornöyde med stövsugeren! Ha en god uke og lyskke til med kollektivtrafikken! Mvh Elin

    SvarSlett
  7. Du imponerte meg ihvertfall! For en flott kake. Veldig høyt sukkerbrød, det er jammen en kunst i seg selv. For ikke å snakke om krem- og bærpynt :-)

    Marie

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)