fredag 1. januar 2010

Godt Nytt År..

Først vil jeg ønske dere et Godt Nytt År :)
I det siste har det skjedd noe heletiden, så det har blitt litt lite tid til blogging, men i dag har jeg fri.. og da mener jeg heeelt fri... skal kun pusle litt, rydde opp etter nyttårsselskap og kose meg... syntes det er sjelden jeg har tid til sånt... og det beste er at det bare er fredag...!
Vi hadde nyttårsselskap i går, ikke det største selskapet, men et veldig koselig selskap:) Legger ved noen bilder av bordet... selv om jeg klarte å ta bilder før glassene var på plass...


Duken er laaaang, jeg vet, men det var nok noen som har vært inne i skapet å søla på den jeg har som er til bordet uten å ha i en ekstra klaff... hihi...så da ble det laaaang duk...
Menyen besto av:
Forrett:
Dampede apsarges med serranoskinke, permesanost og en hollandeisaus som var tilsatt hvitvin og sitron.
Hovedrett:
Kalkun med poteter, grønnsaker, poteter, fløtesaus og Waldorfsalat.
Dessert:
Sjokolademous med daim og vanlijesaus.


Blomsterbuketten har jeg satt sammen selv, kjøpte 3 amaryllis, silkefuru og den siste blomsten som jeg ikke aner hva heter men som passet fint til, på Mestergrønn. Har fått skikkelig sans for amaryllis i vase! Liker å sette sammen blomster selv, for da får jeg det akkurat som jeg vil ha det.. Elsker også denne krystallvasen som mamma og pappa har kjøpt i Praha. Fatet formet som en stjerne av kvist ble kjøpt på KID i julen på slag til ca 20 kr.. var salg og jeg tenkte denne kunne bli perfekt til litt bord-dekking.

Ellers består bordet av en gjennomsiktig løper med trær i sølv og gull, engler i hvitt og grønt, gull-lys med innfelte stjerner på krystall-lysestaker og telys i elfenbenfargede lysestaker. Serviset er Vieux Luxemburg fra Villeroy & Boch, og bestikket er Ramona fra Hardangerbestikk. Serviettene er hvite med gullfargede engler..

Håper dere får et godt nytt år, og at dere fortsetter å titte innom bloggen min, setter stor pris på alle som er innom å titter, og ble helt satt ut her om dagen da jeg så jeg hadde fått 52 følgere... for meg er det veldig mange..! Håper jeg klarer å gjøre innleggene mine enda mer spennende dette året, slik at dere fortsatt vil stikke innom for å ta en titt!

Stor nyttårsklem fra


12 kommentarer:

  1. Jättevackert! Gott nytt år kära du! Lät som en god middag! Kram Alexandra

    SvarSlett
  2. Flott bord og deilig meny!
    Vi spiste hummer, det var ikke dumt det heller!
    Vil ønske deg et kjempefint år 2010! Blir spennende å følge deg i fortsettelsen, både på interiør- og bryllupsfronten!
    Nyttårsklem fra Lene

    SvarSlett
  3. Mmmmm... Maten hørtes flott ut! :)

    Godt nytt år!!!

    Vibeke :)

    SvarSlett
  4. Mmmm.. nam, det hørte ut som et fortreffelig måltid!

    Veldig fin blomsteroppsats du har lagd!

    Godt nyttår, og kos deg med en rolig dag og forhåpentlligvis en rolig helg.

    Klem fra Line :)

    SvarSlett
  5. Godt nyttår! Deilig med fri :)

    SvarSlett
  6. Nei så fint bord du har dekket.Ja det er godt å ha litt fri innimellom.Ønsker deg en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  7. Godt Nytt År Hege!
    Og gratulerer med mange følgere!
    Kan skjønne det er moro *)
    Vi kommer innom deg kan du vite!
    Jeg er så enig med deg om at avskårne amaryllis er så fint, de gjør jo så mye av seg!
    Vakkert så vakkert!
    Vi blogges ❥
    Klem Lokki

    SvarSlett
  8. Hei og GODT NYTTÅR!!
    Så utrolig lekkert bord ;) Så gøy med så mange følgere..jeg blir glad for hver eneste en som vil følge bloggen min jeg og.. Artig at andre tar seg tid til det ;)Er ganske så fornøyd med rosetten min! men vurderer om vi skal sette den opp her..
    Hadde likt å komme på middag til deg ;)
    klem klem

    SvarSlett
  9. Nydeleg dekka bord, og vasen var verkeleg lekker. Flott med store vasar!
    Godt nyttår til deg og Hege:)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)