torsdag 14. januar 2010

Gruer meg til i morgen, gleder meg til Lørdag..

Begynner å kjenne at jeg gruer meg litt til i morgen. Dette uka har jeg jobbet hjemmeifra hver dag fordi magen ikke har vært helt med meg. Har time til gastroskopi i morgen tidlig, og har måttet slutte å ta syretablettene jeg normalt tar..og derfor har der vært greit å være sånn passe langt unna en do.. Håper virkelig de finner noe, for denne overnervøse magen min er ikke helt god å ha med å gjøre...
Så det var det jeg gruet meg til!

Så over til det jeg gleder meg til....
For dere som har lest litt på bloggen min tidligere så har vi vært på jakt etter en ny bil som kan ta plassen til min kjære røde Toyota Camery:
Bilen er min første bil, og jeg kjøpte den fra min mormor for 3-4 år siden. Min morfar kjøpte den ny i 1989, men desverre døde han i 1993, og mormor som ikke hadde førerkort tok det da.. i en alder av 65 år førerkort, men bruken har vært veldig begrenset. Det er en 1989 modell, og da jeg kjøpte den hadde den ikke gått 50.000 engang.. nå runder den snart 100.000, så mye har ikke den røde fare gått.. Den har vært 100% til å stole på, og starter alltid, selv om vi har kostet litt på den i det siste med ny fordelerlokk og alt av bremser..og på tirsdag skal den inn å få nytt speil. Som dere forstår er den røde fare en bil vi har tatt vare på (selv om den må stå ute i kulden som dere ser på bildet).

Grunnen til at vi ønsket en annen bil er sikkerhet. Denne bilen har ikke noe som heter abs eller airbager.. her er bilbeltet det eneste som finnes av sikkerhetsutstyr. Den er også en stekeovn å kjøre om sommeren... Og nå har vi funnet en bil som skal ta over plassen... På mandag kjøpte vi en passat stasjonsvogn til meg..Var ikke helt det vi hadde tenkt, så for oss en Golf,, men når 2 år nyere golf koster 40-60.000 mer, kom fornuften og viste oss en grå VW Passat. En 2005 modell med abs, antispinn og antiskrens, mange airbager og aircondition. En stor og fin bil, og den hadde bare gått 54.000...

Så dette skal bli min nye venn! Og vi skal hente den på Lørdag! Jeg gleeeeder meg veldig til å hente den.. slik at jeg få en nyere og sikker bil, men på andre siden er det nesten litt trist å selge den røde fare.. blir nesten som å selge morfar.. *sukk* men men.. det er bare en bil, en bil som virkelig har gjort nytten sin for min del..så vi får håpe vi får noen som vil ta vare på den til å kjøpe den, noen som ikke bor i nærheten slik at jeg ser den igjen.. :)
Er ikke alle som klare å legge følelser i bilen sin... men jeg, jeg klarer å legge følelser i det meste.. hihi...

For dere som var ektra oppmerksomme så kan dere skimte en passat foran toyota'n på bildet over.. og ja.. det stemmer... vi har allerede en sølvgrå 2003 modell som vi er kjempefornøyd med.. så nå skal vi ha passat-tvillinger stående på parkeringsplassen... *flirer*.. som sagt ikke helt planlagt, men man må slå til når man endelig kommer over et godt kjøp.

Ha en fortsatt fin kveld!

Jeg skal jobbe litt mer jeg nå, slik at jeg kan slappe av i morgen om jeg trenger det :)

Klem


post signature

5 kommentarer:

  1. Hejsan! Hoppas att de finner ut något som kan hjälpa dig imorgon!! Skönt med ny bil- grattis till det! Jag ska försöka finna fram bilder och sända dig av bröllopet. Annars kan jag rekommendera Snippet and ink. Där kan du leta efter färgen blå och säkert få massor av inspiration. även Martha Stewart har mycket fin bröllopsinspiration. Ha en fin kväll och lycka till imorgon. Kram alexandra

    SvarSlett
  2. Skjønner godt at du gruer deg..det er jo ikke noen fornøyelse slike undersøkelser...men håper for din del at de finner ut av det.
    Og grattis med ny bil...det er viktig med sikkerhet....
    kos dere
    goeKlemmer

    SvarSlett
  3. Veldig masse lukke til til deg. Det går nok bra , og så får me håpa ei avklaring venter i andre enden !!

    SvarSlett
  4. Hei hei!

    Uff da, gastroskopi er ikke noe særlig morsomt å ta. Gjorde det selv i fjor da det skulle utbedres om jeg hadde cøliaki.
    Jeg krysser fingrene og håper alt gikk bra!

    Gratulerer med ny bil! Passat er jo en kjempefin bil syns jeg!

    All rampen hørte til på Dal ja.. hehe.. vel, det var før det håper jeg! :)
    Jeg er selv fra Strømmen, og samboeren min er fra Nannestad. Men hvorfor akkurat Dal, vel inehn god grunn bortsett fra at vi trives der :)

    Ha en flott helg!
    Kos deg med bilkjøring!

    Klem, Line.

    SvarSlett
  5. Hei på deg!!
    Ja, nå gleder jeg meg virkelig til Paris turen. Forsatt en stund til..så jeg har tid til å forberede meg og finne ut mest mulig!!hihi dette blir artig!Gleder meg masse!skjønner godt at du ikke husker så mye fra 1989..
    Ha en super fin helg!
    Grattis med ny bil!!:)Klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)