mandag 11. januar 2010

Utfordring fra NIB; Mitt bad!

Jeg har tatt utfordringen fra NIB, om å blogge litt om badet mitt.
Jeg er vel i grunn enig at det ikke er der det blogges mest, iallefall ikke her, men man må da prøve noe nytt innimellom. Først vil jeg begynne med å si at vi kjøpte et nytt ferdighus i rekke fra Block Watne for 2,5 år siden. Vi var da ferdig med studiene og siden jeg fikk jobb i Oslo måtte vi flytte, og det litt fort... Så vi kom over en rekke med 3 hus av 100kvm over 2 plan, som straks var klare til innflytting. Desverre kom vi for sent inn i bildet til å ha noen innvirkning på noe av materialvalg og løsninger, så hadde jeg skulle valgt noe anderledes ville det nok vært bad og kjøkken, men men, det får bli i vårt neste hus. Badet er helt greit og det fungerer fint til vårt bruk :)

Jeg kom over disse bokstavene (bath) i en interiørbutikk i sarpsborg, og ikke kostet de skjorta heller, så disse måtte jeg ha. De står så fint på hyllene mine på bade. Bildene under er et forsøk på å vise dere flisene vi har på badet. De går i grått på badet med hvite/gråe fliser på veggene med en bord av grånyanser og fisker, og mørkegråe fliser på gulvet.

Innredningen er en enkel Norema innredning, med et stooort speil over. Så det er lite skap-plass og vi har det mest nødvendige på benken, jeg på venstre side og sambo på høyre side. På småbildene syntes dusjkabinettet vårt, det inneholder mye hyller for oppevaring, noe som er ganske greit, og døren som leder inn til det knøtt lille vaskerommet. (En av tingene jeg ville endret er inngangen til vaskerommet! Her skulle det absolutt vært en skyvedør..det er knapt plass til å slå opp døren.. men men)

For å få litt mer plass til å oppbevare håndkler og ting valgte vi å kjøpe enkle med stilige hyller fra Ikea, vi har motert 3 sammen og har valgt å kjøpe noen kurver imellom som rommer de litt utvaskede håndklene, samt kluter og stæsj som hårføner... Oppå hyllene er det en grønn plante, 2 oppbevaringsbokser fra Home&Cottage til høyre og det som brukes til daglig av hårprodukter, samt en tivoliradio som brukes flittig for å høre etter togforsinkelser...Midt på hyllen står bokstavene "bath" og 2 telys.. vi har ikke vindu på badet og det er kjekt med noen lys om strømmen skulle gå.

Siste bilde viser doen vår. den står mellom veggen inn til vaskerommet og dusjkabinettet. Ved siden av doen har vi valgt å kjøpe et stativ for holding av doruller, dette for å spare flisene for borring, dessuten er den litt dekorativ og den kan også holde en avis også for den som liker å lese litt på do..

Det var mitt bad:) Gleder meg til å se andre bad :)

Klem

5 kommentarer:

  1. Fint bad =) Smart løsning med hyllene.

    Ha en fin uke

    SvarSlett
  2. De hyllene likte jeg også :) Fint bad har dere! Kjekt med nøytrale toner så det er enkelt å bytte litt med farger når en får lyst :)

    SvarSlett
  3. Koselig og fint bad:)
    Og ja, en bryllupsmesse bør du absolutt komme deg på! Den jeg var på nå i helgen var veldig liten, men showet med kjolene er jo høydepunktet! Da vi giftet oss var det stor messe i både sandefjord og tønsberg, ikke sikker på hvordan det er nå, men det er jo nå i januar det gjerne er! Du får søke litt rundt så finner du sikkert noe:)
    Ha en fin kveld!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  4. Koselig bad! Og fint med de hyllene. :D

    SvarSlett
  5. Synes du har gjort det koselig!
    Den toalettrullholderen med bladholder - vet du hvor man får kjøpt sånn?

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)