onsdag 13. januar 2010

Utfordring i blått..

Som dere kanskje har sett har jeg en liten bryllupsblogg ved siden av min hovedblogg for tiden. Dette er fordi min samboer fridde i november i fjor og vi planlegger bryllup i oktober i år. Dette er en blogg jeg vil legge ut litt av mine løsninger men også utfordringer. Så jeg håpet at dere snille bloggdamen kunne komme med synspunker og hjelpe meg litt:)
I dag har jeg lagt ut en utfordring. Siden lokalet ser ut til å være på plass, så begynner hjernen å tenke på andre ting, og min hjerne den er ganske blå..
Jeg elsker blått, da spesielt mørke blått. Og syntes det kunne være fint å få brukt blått som tema-farge i bryllupet... Vel.. resten av urfordringen kan du lese om i bryllupsbloggen.


Så kjære snille bloggdamer, kom gjerne med noen tanker rundt fargen blå i kombinasjon med bryllup :)

Klem
post signature

10 kommentarer:

  1. Søster mi hadde blå muscari i brudebuketten sin, og som bordpynt.
    Det vart fint! Utfordringa vil vel helst vere å finne blomar til bukett og pynt som har fin blåfarge. Alternativt kan du ha blomar i kvitt, grønt, og eventuelt rosa/lilla og finna noko anna som gir blåfarge. Det kan vere serviettar, lys osv. Sjølv syns eg det er viktig at fargane passar bruden;-)
    Hvis ein er usikker kan ein f.eks ta ein fargeanalyse. Det er kjekt!

    SvarSlett
  2. Etter ein kikk på bilete frå søster mi sitt bryllup, ser eg at ho også hadde mørkeblå kappe, som ho hadde på nå ho skulle utomhus. Meiner at ho og mor sydde denne sjølv. Kven er du på hagegal? Eg kan sende deg ein PM der med eit bilete.

    SvarSlett
  3. Hei hei..
    Så utrolig koselig kommentar du la igjen hos meg, gjett om jeg ble glad!! :)
    Skikkelig koselig blogg du har her, så jeg legger meg til som følger jeg! Gleder meg til å titte innom senere i dag, men nå må jeg løpe!

    jeg likte veldig godt blått i buketten, blått er jo alltid fint :)

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  4. Nydelig bukett. Skjønner farge valget, det er nydelig.
    Takk for hilsen.
    Kos deg og ha en fin kveld.
    kristin

    SvarSlett
  5. Jeg er også kjempeglad i alle blåfarger!
    Eneste blomst jeg kommer på i farta med mørk blå farge er Lisianthus, men egentlig er den nok mer lilla....
    Ville absolutt kun hatt blå detaljer i brudebuketten, blir for voldsomt med for mye mørkt der synes jeg.
    Fint å dra med seg en "blå tråd" gjennom innbydelser, bordkort og takkekort. Men også i bordpynt som sløyfebånd, servietter, lys osv:)
    Ha en fin kveld!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  6. Hej Hege...Vad kul att du tittade in till mig och lämnade avtryck. Vad härligt med giftermål, spännande om inte annat. Jag gifte mig 96 så det är några år sedan. Buketten ser fantastisk ut....

    Kram Anne

    SvarSlett
  7. Hejsan! Min kompis hade blå tråd genom sitt bröllop och då var det i förlovarens klänning, bordkort, festprogram, inbjudan, och så lite blå stenar på borden. (Jag tycker att ljus helst ska vara vita). Hon hade vita kallor i sin brudbukett men de som gjort den hade fäst blå pärlor på en silvertråd som var lindad runt. Trevlig kväll på dig! Kram Alexandra

    SvarSlett
  8. jeg hadde blå kornblomster i min brudebukett.Siden har jeg vært veldig glad i den blomsten Romantisk.
    Klem

    SvarSlett
  9. Så spennenede Hege og grattis med frieriet.:-)
    Syntes blått er lekkert...og delikat.:-)

    SvarSlett
  10. Hei på deg!! :)
    Tuusen takk, kjempe koselig å høre. Det er veldig artig at så mange titter innom siden. Det betyr liksom så mye, og at man får kommentarer osv.. veldig gøy assa!!
    Jo takk til det og. litt riski å si opp jobben, men jeg trivdes ikke-og hadde det ikke helt bra der! Så jeg måtte bare ta en avgjørelse som garantert blir til det bedre (håper jeg)

    Grattis med frieriet! :)
    Og det tror jeg kommer til å bli nydelig med blått i bryllupet! er helt enig, blått er kjempe fin farge! og den buketten var kjempe fin!!:)Gleder meg til å se alle forberedelsene og se bildene :)
    lykke til!!
    klem klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)