søndag 14. februar 2010

Den store bakedagen

Først vil jeg benytte sjansen til å ønske alle en koselig valentines dag :)
Alle mødre vil jeg i tillegg ønske en flott morsdag, håper alle barna er snille med dere i dag :) Selv har jeg ikke sett mamma i dag, men har sammen med lillesøs kjøpt en stilig genser til henne, og har såklart pratet med henne på telefon.

Siden det er valentins dagen, har jeg gitt min kjære et hjemmelaget kort med en liten påminnelse om at han er alt for meg :)


Ellers har jeg brukt formiddagen til å bake. Jeg baker sjeldent, og om jeg baker er det pizzadeig.. Men idag har jeg både bakt boller og horn.

Det første jeg gjorde da jeg sto opp var å bake boller, tror det er mine første helt hjemmelagede boller, og de ble veldig gode, kjempelette og luftige..Det ble 16 stk STORE boller :)
Mens bolledeigen hevet lagde jeg deig til horn, også en oppskrift jeg aldri har prøvd før...
Men hornene ble både gode og ikke så aller værst å se på heller til å være nybegynnerhorn..
Svært fornøyd med innsatsen i dag merker jeg, nå har jeg masse horn i fryseren som kan taes opp til helgefrokost og liknende :) Oppskriften ga hele 30 horn !

Nå driver jeg egentlig å legger ut "den røde fare" på finn for salg... altså min gamle kjære bil. Den har fått en vask idag, og kunne derfor stille på photoshoot. Vi har ikke lagt den ut tidligere fordi den har vært møkkete, men nå er den ren og pen og klar for ny eier...

Etter dette skal vi snart til svigers på middag, så skal bollene smakes på til kvelds...

Ha en flott dag :)

Klem

post signature

5 kommentarer:

  1. Happy valentines day til deg =) Her bakte sambo å barna boller i går mens jeg jobbet,luktet herlig da jeg kom hjem.
    De horna så gode ut,oppskrift?

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Høres ut som en fin dag! Jeg er vel kanskje den eneste som ikke har spist boller i dag, haha, men har da fått kakekvoten i dag likevel:)
    Lykke til med salget av "den røde fare":)
    Klem, Lene

    SvarSlett
  3. Både boller og horn så kjempe gode ut...deilig med hjemmebakt...fikk skillingsboller og hveteboller når jeg gikk på morsdagsbesøk hos mamma igår...kjempe gode...og uten krem, for det liker ikke jeg...men slikt husker jo en mamma på... =0)

    SvarSlett
  4. Heisann Hege!
    Så flink du er - så veeldig godt ut,sukk!!
    Ha en fin kveld, klem Hege 2 !:-D

    SvarSlett
  5. Så herlig kort du lagde til din kjære på valentine! Fine farger og morsomt med alle ovalene :o)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)