mandag 15. februar 2010

Middagstips - Nydelig wok

I dag tenkte jeg at jeg skulle komme med et lite middagstips. Da jeg var student lagde jeg mye Wok, men så gikk jeg rett og slett litt lei...
Men her om dagen fikk vi servert en nydelig wok hos et vennepar, og siden har vi hatt wok 2 ganger :)


Ingredienser her er jo alt man liker av grønnsaker. Og såklart er ferske grønnsaker tingen.
I min wok hadde jeg denne gangen:
- Gulrot
- Brokkoli
- Rød og Gul Paprika
- Minimais
- Sukkererter
- Vannkastanjer
- Løk

Itillegg hadde jeg denne gangen kyllinfilet, delt i biter og marinert litt i vanlig allround grillmarinade. Sist gang hadde jeg strimlet svinekjøtt. Kjøttet steker jeg for seg i en panne, og grønnsakene wokkes i en wok. Så tilsetter jeg kjøttet. Så tilsetter jeg en pose med chilli og hvitløks woksaus fra Blue dragon, itillegg til en liten boks med kokosmelk. Så er det bare å la det putre litt..!
Serveres med Ris og sojasaus..!
Nam!

Nå skal jeg trene!
Vi snakkes:)

Klem 


post signature

8 kommentarer:

  1. Hejsan! Vi har också återupptäckt woken. jag gillar speciellt kycklingwok och barnen också. Ha en fin kväll! kram alexandra

    SvarSlett
  2. nam nam det hørtes godt ut.. dette må jeg prøve ;) har ikke prøvd ut akkurat det!! ;)

    takk for tipset!!
    klem

    SvarSlett
  3. Dette hørtes virkelig deilig ut og det skulle være sunt også.Jeg har svømt i kveld. Deilig
    Klem

    SvarSlett
  4. Det så fristende ut! En stund siden wok her nå, så kanskje vi skal ha det en dag snart! Sundt og godt! Flink du som klarer å dra deg ut på trening!
    Ha en finfin dag!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  5. google är bra! :-) jag tror att det är motsvarigheten till era fastelavnboller men ni har väl inget mer än krem i...eller? ha en fin dag! kram alexandra

    SvarSlett
  6. Så godt dette så ut. Takk for at du deler :0) Spiste velig mye wok før vi fikk barn - men jeg tror vi må prøve å sette det på menyn snart igjen!

    God tirsdag! Vibeke ;0)

    SvarSlett
  7. mandelmassa/marsipan har vi i våra. jag gillar inte heller alltför mycket grädde på men det är väldigt dekorativt! :-) kram

    SvarSlett
  8. Det så godt ut, fikk lyst på ;) Jeg må si at jeg aldri har laget det, men er på tide å prøve ser jeg.

    Ha en fin kveld

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)