søndag 21. februar 2010

...Mimring...

Kanskje et litt rart innlegg fra meg i dag, men jeg har merket på hele dagsformen at jeg er litt trist i dag...
Min "Røde Fare" ble solgt på fredag...
Den har ikke ligget ute lenger enn 1 uke (idag) og det er MANGE som har ringt på den.... Først var det 2 stk som skulle komme å se på den i helgen, men før vi kom så langt fikk vi et bud usett på 24.000, som var 1000 under pris på finn. Noe vi var veldig fornøyd med siden de andre like bilene som ligger der ligger til under 10.000... men de har gått 3-4 ganger så mye da... Men innen fredagen var omme fikk vi et nytt bud på 27.000 usett, altså 2000 over prisen på finn... Da måtte vi slå til syntes vi....
Bilen skulle egentlig hentes i morgen, men nå ser det ut til at vi må utsette til tirsdag pga biltilsynet og omregistrering...
Vel vel... så til all mimringen...! Grunnen til at det er litt vanskelig å kvitte seg med "Den Røde Fare" er at det både er min første bil, og fordi jeg kjøpte den av min mormor for 3-4 år siden. Dette er en bil min morfar kjøpte ny, men desverre døde han bare noen få år etter...Han døde av kreft for snart 20 år siden og ble ikke mer enn noen å seksti år.. Så jeg tror jeg føler at jeg nå selger morfar...Jeg har felt mange tårer i dag... tenk så mange følelser for en "død" ting som en bil... Heldigvis så er kjøperen en mann som tidligere har hatt en lik bil, så han vet vel hva de står for.. og jeg håper han behandler bilen like bra som vi har gjort...
Tenk at denne bilen er 21 år... Den er faktisk året eldre enn min søster..*fnis* og bare 7 år yngre enn meg.. og den har snart gått 99.000... jada.. du leser rett... ikke så mange km bak seg... Men men.. den er byttet ut for det bedre, jeg har jo fått en nyere og sikrere bil, så selv om jeg føler jeg "selger" morfar, så får jeg håpe at han ville ønsket at jeg skulle ha en sikrere bil...:)

Nå er det natta, og en ny uke står for tur...

Ha en fin god natt:)

Tårevåt klem fra

post signature

6 kommentarer:

  1. Ja en blir knytta til bilen sin.det er sikkert.Forhåpentlig kommer du deg.Ha en god natt

    SvarSlett
  2. Hoppas att det är bättre idag! :-)Kan förstå att det blir lite extra när det är ett band till din mormor. Ha en fin dag! Kram Alexandra

    SvarSlett
  3. Skjønner hva det går i - jeg skulle selge min første bil i fjor - det var vemodig. Heldigvis kjøpte pappa den og gav den til min søster, så den er ikke helt borte enda :)

    SvarSlett
  4. Det er noe spesielt med den første bilen sin og jeg kan skjønne at du synes det er ekstra trist når den minner deg om besteforeldrene. Men som du sier er bestefar nok fornøyd med at du får deg en sikrer bil :)

    Klem til deg :)

    SvarSlett
  5. Skjønner deg godt jeg Hege - man knytter jo minner til ting også..!
    Håper du tenker etterhvert at bilen har det sikkert bra hos sin nye eier:-)
    Nei-har aldri vært på Spa i Strømstad før- men UTROLIG bra, og veldig luksus da:-)
    Som du sier-får mye for pengene,og i tillegg syns jeg de er veldig flinke!
    Skal tilbake dit:-)
    Ha en fin ukestart, så snakkes vi:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  6. Hei Hege!
    Ja, du vet nok hva JEG snakker om, forstår jeg, og din tilknytning til bilen var jo mye mer personlig, enn det min var! Det hørtes ut som en vanskelig beslutning å selge den. Men det med en tryggere bil er jo absolutt veldig viktig! Så tenk på det du, og at du har hatt glede av den veldig lenge! Hyggelig med kommentar hos meg! Dou må slenge deg på Give Awayen min også da! Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)