torsdag 4. februar 2010

Utfordring; Mitt bord er dekket med..

Jeg tok utfordringen til PaaLandet, og skal vise dere hva det spises av her hos oss. Jeg har ingen typiske juleservise eller påskeservise, det siste har jeg forresten aldri tenkt på engang.. hihi...
Vek..vi kan jo begynne på kjøkkenet. Jeg har 2 "serviser" om jeg kan kalle de det, som vi spiser av på kjøkkenet, eller som jeg og sambo spiser av til vanlig...Det ene har jeg asjetter, kopper og skåler i og det er kjøpt på Living.
Det andre er også et enkelt servise som jeg tror er kjøpt både litt her og der. Sambo hadde dette på hybelen sin, og vi har bare beholdt det intil videre... Helt ok.. Her har vi asjetter, tellerker, type tellerker, et fat og en bolle. Har kjøpt noe av det på Obs! tror jeg, mens noe også er kjøpt på Bohus eller noe...
Kommer dere på suppe til meg kan det hende dette blir servert i løvebolle. Syntes selve serveringsbollen er sååå stilig med de store løvehodene...

Om noen kommer på taco vil dette serveres på TexMex servise. Dette var noe venninnene mine begynte å spare på til allerede da jeg gikk på ungdommsskolen. Har asjetter, et serveringsfat med småboller, 4 litt større boller og en stor bolle til kjøttdeigen med plass til lys under for å holde varmen. Har også glass og tacoskjell holdere også, men her i gårdet er det mest tacotubs som serveres for tiden...
Ellers har jeg et glasservise. Min mor hadde Furu fra Hadeland, og da ville jo ikke jeg ha det, og det er jeg glad for nå, for det har gått ut. Jeg valgte Galakse istedet som også er fra Hadeland Glassverk. Her har jeg tellerker, asjetter, dessertskåler, godteskåler, serveringsfat og boller i to størrelser.


Mitt pen-servise er Vieux Luxebourg fra Villeroy & Boch. Et service jeg har masse spennende deler i og som jeg digger. Syntes det er et veldig koselig servise. Her har jeg tallerker, runde og firkantede asjetter, forskjellige kopper og masse fater og boller i forskjellige størrelser. Jeg har også noen mer "morsomme" deler som "vannkoker", tekanne, serveringsbrett, små krukker til sukker etc og kakekrukke:) Elsker Villeroy, det har så mye morsomme deler
Jaja.. ser jeg har litt i skapene allerede, men til bryllupet planlegger vi å begynne å spare på Nathalie fra Porsgrund i tillegg, ville ha et mer stilrent service, er ikke alltid det passer med blå blomster, slik som julaften...
Gleder meg til å se andres spisetøy her på bloggene, dette er iallefall det som finnes i mine skap...og JA har for lite skapplass;)

Nå skal jeg på Perfekt Home Party, vi snakkes!
Klem

post signature

7 kommentarer:

  1. Her var det masse fint, det siste var jo kjempe fint =)

    Men jeg må si at det er Guttemamma sin utfordring ikke min, jeg bare tok den =) Så er det på det tørre.

    Kos deg i kveld

    SvarSlett
  2. koselige bilder hos deg i dag.Det gule servise er bare flott.
    klem

    SvarSlett
  3. Masse fint hos deg...likte spesielt godt suppebollene med løvehode...kjempe fint!

    SvarSlett
  4. Hei Hege!
    Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min.

    Da fikk jeg mulighet til å besøke din fine blogg!
    Kommer gjerne igjen! :)

    Ønsker deg en deilig helg!
    Klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett
  5. Massor av fina serviser. Jag gillade speciellt de vita soppskålarna med lejon. Tack för svar om stjärnorna. Om du finner på de du köpt så hojta till! :-) Ha en fin helg. Kram Alexandra

    SvarSlett
  6. Så gøy at utfordringes sprer seg!! Masse fint hos deg og det nederste er jo SÅ vakkert:)
    klem

    SvarSlett
  7. Ja, her var det masse å velge på! Fin-serviset ditt er kjempefint! Men likte godt med hvite med løvehodene også:)
    Tenk så mye mer det kommer til å ramle inn til bryllupet, blir nok nødt til å flytte til et hus med mer skap-plass da:)
    Ha en fin lørdag!
    klem, Lene

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)