torsdag 25. februar 2010

Vår...? Hvor er du...?

Nå er jeg skikkelig lei snø og kulde, at jeg virkelig leeengter etter snøsmelting og VÅR...

Det er ca 30 dager til Påske, det er jo noe å se frem til...Jeg vet at det er 2 "typer" mennesker der ute når det kommer til Påske.. egentlig er det vel 3.. men det er 2 typer påske-hytte-mennesker. Det ene er de som drar på hytta på fjellet for å nyte den siste snøen, siste turen på ski etc. Den andre typer er de som drar til hytta ved vannet for å suge til seg første glimt av vår og sommer...
Jeg er helt klart det siste. Påsken er første tur med overnatting på hytta ved sjøen etter vinteren... og de siste årene har det vært bra deilig med sol og greier...Virkelig en forsmak på sommer og varme.. Så det er jo lov til å håpe at det blir sånn i år også :)
Deler noen vårlige blomster med dere, mens jeg venter på våren... Påsken pleier nemlig å være høysessong for både hvitveis og blåveis.. men det blir spennende å se hvordan det blir i år med all snøen som ligger...

Men man får bare vente å se..vår og sommer blir det.. spørsmålet er bare når og hvor varmt...

I kveld skal jeg ut å spise middag med lillesøs, og så skal vi på såkalt "Vip-kveld" på Steen & Strøm..."Beauty class" med HENNE og Helena Rubinstein.. hehe.. Lillesøs som har meldt oss på, kan jo bli litt moro, uansett koselig med middag og skravling og sånt :)

Klem

post signature

7 kommentarer:

  1. Med fare for å jinxe våren i og med at alle mine tidligere forsøk på å få våren på plass har feilet - det går jo an å håpe at sommeren blir kjempevarm siden vinteren har vært så kald. Sånne ordentlige årstider som det var "i gamle dager"
    Ellers må jeg innrømme at jeg ikke har hørt om hytte og sjø påske mennesker før, men om jeg noensinne velger å bli et påskehyttemenneske, så tror jeg jeg velger den varianten. :)

    SvarSlett
  2. Ja du kan spørre;-)
    Nydelige bilder , sukk!
    Ha en fin helg, klem Hege.

    SvarSlett
  3. Åh..det var fine bilder...*smiler*...
    Våren skal være varmt velkommen hos meg når den medler sin ankomst! Klem Fredrikke :o)

    SvarSlett
  4. Fine vårbilder... gleder meg til slike tider igjen! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Helt klart type 2 jeg også, for meg er påsken båtliv og å suge til seg våren...håper det slår til i år også....
    Håper dere koste dere masse i går!

    SvarSlett
  6. Jag har alltid varit type 2. Vi firade alltid påsk i hytta vid havet när jag var liten men sedan jag flyttade till norge så har jag upptäckt påsken på fjället och älskar det!! Vi åker på fjället idag och det ser väl inte precis ut att bli påskeväder men pyttpytt! :-) Ha en skön helg! Kram Alexandra

    SvarSlett
  7. Jeg er helt klart type 2 - dvs vi har bare hytte på fjellet, så jeg foretrekker å være hjemme og begynne vårstellet i hagen
    Nydelige bilder :-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)