fredag 12. mars 2010

Folk sender alt i posten...

Her om dagen fikk min samboer et brev fra en eiedomsmelger et godt stykke unna i posten. Vi lurte jo veldig på hva som var i denne konvolutten da... så vi åpnet opp...
Og inne i konvolutten var det et brev og en nøkkel. På brevet sto det noe som " etter salget av leiligheten i adresse og nummer, postnummer og poststed, fant vi denne nøkkelen og sender deg herved denne"... 
Vi fikk altså en nøkkel til et fult adressert sted, og det var sendt til min samboer med korrekt adresse, altså til et i en helt annet sted i landet enn både eiendomsmegleren og han som faktisk skulle ha nøkkelen...
Etter en telefonsamtaler viser det seg at samboeren heter det samme som personen som skulle ha nøkkelen heter, og at de rett og slett har søkt på gule sider og sendt til første og beste med dette navnet, og de spurte om vi kunne sende den tilbake... Noe min samboer gjorde med et ganske skeptisk og kvasst brev hvor han lurte på hva slags rutiner de hadde for dette, når de klarer å sende ut en nøkkel til helt feil person, hva om vi hadde vært kriminelle, da hadde vi sitti med en nøkkel og en adresse som matchet...
Vel, på onsdag så kom Råde blomster på døra med denne flotte buketten, med et kort der det sto: Takk for hjelpen! Mvh EiendomsmelgerXXxxx...
Veldig flott bukett og hyggelig at de satte pris på at vi var ærlige, men syntes det er litt sprøtt at de klarte å sende en nøkkel og adresse til helt feil person..Det tyder på litt dårlig rutiner syntes jeg...

Vel.. nå skal jeg se politiskolen mens jeg rydder litt i huset, sambo er ute på lønningspils og middag :)

Ha en fin helg, i morgen skal jeg til Hadeland Glassverk
Gleder meg masse, men redd det blir dyrt...hihi..

Klem

post signature

6 kommentarer:

  1. Jøssesmeg.. litt spesielt kanskje? Jeg hadde nok tatt en telefon for å forsikre meg om at det var riktig adresse. Kanskje sendt rekomandert også eller noe?

    SvarSlett
  2. Å hjelpe meg, for en historie!
    Men litt blomster som takk for hjelpen er ikke å forakte:)
    Her har uken vært preget av sykdom, 4-åringen har hatt kyssesyken av alle ting og bloggen har blitt satt litt på vent for min del, men nå er jeg snart i gang igjen:)
    God helg til deg!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  3. Men en fin måte å "rydde opp " på da..?
    Ha en trivelig helg, klem Hege.

    SvarSlett
  4. Skal si det ble litt feil det der, men hyggelig at de sendte blomster ❀❀❀
    Håper du får en superfindag på Hadeland Glassverk!
    Ønsker deg en strålende helg Hege!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  5. Oj, oj, oj! Det var fint med en bukett blommor då! :-) Ser fram emot att se allt du köpt på Hadeland. Kram Alexandra

    SvarSlett
  6. Høres trygt ut... Det er som du sier,tenk om den hadde kommet til noen som ikke var så ærlige,nok av de ute å går.

    Men så koselig med blomster =)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)