onsdag 3. mars 2010

Nam...Ostesuflet :)

Idag er sambo ute med en kamerat.. de skulle spise og på kino, så da ville jeg også ha noe godt å spise, så jeg har laget ostesuflet! Ikke akkurat noen helsemat, med all den osten..hihi.. men men.. godt er det iallefall..;)
Tenkte jeg faktisk skulle dele oppskriften med dere, siden det var noen som lurte på den siste jeg skrev om ostesuflet her på bloggen;)
Jeg fikk denne kokeboken for mange mange år siden av en tante og husker jeg ble ganske skuffet, for hva skulle jeg med en kokebok uten oppskrifter da...? Men denne kokeboka er vel brukt, tenkte at jeg en gang kanskje skulle lage en kokebok via nett eller noe med alle de gode oppskriftene trykket, det kunne være spennende.

Vel tilbake til oppskriften:
*Ostesuflet*
Ingredisenser:
3ss smør
3ss hvetemel
3 dl melk
litt salt
5 egg
400 gram ost

Fremgangsmåte:
Lag en tykk hvit saus ved å smelte smør, tilsett mel og melk og rør til en tykk jevning. Tilsett litt salt og 5 stk eggeplommer. Tilsett så 400 g ost, pisk eggehvittene stive og skjær denne forsikting inn i resten av blandingen. Hell blanding ut i en ildfast form.
Stekes på miderste rille i 200 grader i 30-35 min.

Serveres med salat og loff, kan også serveres med reker ved siden av også. Ostesufflet og reker er kjempegodt.

Jeg har akkurat spist ostesuflet nå, og skal shine litt i huset samtidig mens jeg ser på luksusfellen og supernanny.

Ha en god kveld.

Klem
post signature

P.s. nytt innlegg på bryllupsbloggen, mønsterarkene mine har kommet ;)

4 kommentarer:

  1. Dette så godt ut :)

    Ha vært inne på bryllupsbloggen din og kikket nå, kjempe koselig lesing :) Skal følge med videre ;)

    Fantastisk innlegg under her, men skal ærlig innrømme jeg hadde vært litt redd jeg også hadde elgen plutselig stått i hagen..

    Klemmer

    SvarSlett
  2. Den ser och låter helt grymt mumsig ut! Jag har fortfarande inte gjort den men det ska det bli ändring på! :-) Ha en fin kväll! Kram Alexandra

    SvarSlett
  3. Åj - lurer på om det var sånn som mamma laget av og til en periode da jeg var yngre - og så sluttet hun bare og nå forstår hun ikke hva jeg spør etter når jeg prøver å finne ut hva de der ostegreiene hun lagde da jeg var liten var... Hehe. Må prøve!

    SvarSlett
  4. Takk hege det så super godt ut.:-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)