onsdag 17. mars 2010

Orkidér - veldig stolt nå..

Jeg har virkelig prøvd å få orkideene mine til å komme på nytt denne gangen, og akkurat nå skjer det noe på alle 3. Her ser dere en av den, og som dere ser har denne kommet med ny stilk med masse koppper som bare venter på å springe ut...
Den andre er denne, den har blomstret i mange uker nå og som dere kan skimte så kommer det 3 knopper som skal til å springe ut...
Jeg har bare fått igjen 1 orkide før, og den fikk 1 liten blomst, men denne her får jo nå tilsammen 9 blomster :) Og den ovenfor ser også ut til å komme med mange knopper...!

Det som er litt morsomt er at alle har sine versjoner av hvordan man skal behandle en avblomstret orkide, men jeg har med dette bevist at 2 måter fungerer. Bilde nr 1 er en orkide jeg har klippet ned 2 "ledd", mens orkideen på bilde 1 er en orkide jeg har klippet helt ned... Så for de som lurer så fungere begge måtene :)

Denne uka har vært veldig hektisk.. både på jobb og fritiden! På tirsdag var det båtmesse, med masse fint å se på, og ellers går tiden litt med til å planlegge jentekvelden på lørdag :) Vin til maten ble blant annet kjøpt inn i går :)
post signature

8 kommentarer:

  1. Så utrolig morsomt :D
    Selv fikk jeg fire stk til å blomstre samtidig i høst, nå venter jeg spent på om når de kommer tilbake, og om de kommer tilbake samtidig.
    Ha en fin dag
    Myr

    SvarSlett
  2. Så gøy.....men hvor lang tid tok dette...fra du klippet den ned...og vannet du den...mye....
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Så moro! Jeg har ALDRI fått det til. :( Tror jeg må være litt mer tålmodig.... ;P

    SvarSlett
  4. Så stas, du har grunn til å være stolt! Jeg har fått det til et par ganger, men gud vet hvor mange orkideer jeg har klart å ødelegge mens jeg har ventet på nye blomster!!!
    Gjødsler du de forresten?

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. slett ikke verst.:-) det der hadde jeg gitt opp for lengst.:-) selv om det er mye annet grønt jeg niholder liv i.:-) hva serverer du jentene ?

    SvarSlett
  6. nam nam...høres godt ut..-) da må der kose der masse.:-)

    SvarSlett
  7. Har fått det til et par ganger jeg også, men dedn siste gikk i søpla for litt siden...;)
    Har en fin stående, så får prøve å passe litt bedre på den:)
    Ha en finfin kveld!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  8. Så bra. Det er ikke så vanskelig se. Man må bare være litt tålmodig. Ha en strålende dag og kos deg. Kristin

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)