onsdag 10. mars 2010

Vår..! Vår..! Kom til meg..

Tenkte jeg måtte dele noen bilder med dere...
Dette er noen bilder fra fjorårets blomstring av Tulipaner og Alium i mitt blomsterbedd. Det var første gangen jeg prøvde meg på løkblomster og det ble i grunnen ganske vellykket.
Det er jo mitt første lille hus og mitt første bedd, så det var veldig spennende å følge med på hva som kom opp fra jorden.
Blomstene jeg ble mest fasinert av var disse Aliumene, det var såå flotte :) Og veldig morsomt bilde med en liten humle som også liker Alium :)
Jeg plantet mer av både Alium og Tulipaner på høsten i fjor, men merket jeg mistet litt oversikt ovet hva som var hvor etterhvert som sommeren gikk...så jeg er litt spent på 2 ting:
1) Har jeg puttet løkene på rett sted???
2) Har noen av aliumene og tulipanene fra i fjor overlevd..??
Hvis tulipanene på bildene ikke har overlevd er jeg redd det blir litt lite høstblomstring :)

Vel vel.. i går så så jeg faktisk litt av plenen... så det går rette veien...

Ha en flott vårdag:)

Klem
post signature

10 kommentarer:

  1. Deilig med vårbilder nå, nydelige både tulipaner og allium. Begge er nokså hardføre, så jeg vil tro de ligger der klar til å sprette opp så snart snøen forsvinner.

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Så hyggelig kommentar på bloggen min, og velkommen som følger :)
    Nå skal jeg kose meg og titte rundt på bloggen din også!

    Ha en kjempefin dag :)

    SvarSlett
  3. Så deilig å se disse blomstene:) Å ordne bed og hage er en prøvelse:) Jeg har tabbet mangen ganger. På hytta er jeg strålende fornøyd med det jeg har fått til. Nå starter jeg på ny frisk her ved havet. Spennende:)
    Flott dag til deg, klem:)

    SvarSlett
  4. Gleder meg til vår nå, ja! Så lekre de aliumene dine var! Herved notert på hagelisten min. Takk for inspirasjon!

    Ønsker deg en deilig ettermiddag, Hege!

    Klem fra
    Anette Wiellemine

    SvarSlett
  5. Sv: Så hyggelig at du liker bryllupsbildene mine :)
    Jeg fotograferer gjerne på andre siden av fjorden også hvis jeg er ledig :) Send meg gjerne en mail hvis du ønsker at jeg skal sjekke ut datoen ;) trine@bjervig.no Evnt. kan jeg sjekke litt ut ang. fotografer i ditt område:)

    SvarSlett
  6. hoisann, litt av plenen høres lovende ut! Her er det blitt bart på stenene rundt sitteplassen, men det er jo fordi vi har måkt vekk snøen.. hehe.

    Allium er flott!

    SvarSlett
  7. Herlige bilder, her er det nok leeenge til vi ser plenen. Jeg må si at jeg ikke er så flink til å sette løk, burde kansje gjort det,er jo så fint når de titter opp.. Har mest stauder å roser.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  8. Hejsan! Här har vi väl i allafall en halv meter snö över gräsmattan. :-) Men, det har varit härliga dagar nu och man riktigt känner våren i luften. Ha en fin kväll. Kram alexandra

    SvarSlett
  9. Så fine blomster. Blir jo spennende å se hva som kommer opp i år, for man glemmer ganske fort!!!
    hehe

    Håper du har hørt noe fra din hemmelige venn,og at du har sendt noe til den som er din venn!

    Klem

    SvarSlett
  10. rett og slett deilige bilder.:-) og skjønner du var spent på hva som kom opp.:-) Spent jeg også...selv om det er jeg som har stappa alt ned.:-))

    Ha en fin helg frøken.:-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)