lørdag 15. mai 2010

Blomster og regn..

I dag har det regnet her i Østfold... men syntes i grunn det bare har "pusleregnet".. dvs det har regnet litt over lengre tid.. og ikke kommet så mye som kanskje plenen kunne trengt.. men siden været har vært så ustabilt kunne jeg jo heller ikke få malt, i grunn en dårlig deal altså!

MEN jeg har fått kjøpt noen sommerblomster :) Her er esken som skal være med hjem til mormor i morgen, får håpe hun blir fornøyd med både spanske margritter, million bells og eføyer :)

Jeg klarte jo å kjøpe noen til meg selv også.... klarte jo ikke å la være... og jeg har fått fylt de 2 like urnene jeg har stående i steintrappa, det var jo så varmt ute idag, så selv om det duskregnet så var det bare deilig å holde på ute:
Som dere ser kommer det også her tulipaner :) MEN jeg er veldig usikker på om min rose på stilk lever... den ser veldig død ut stakkars...
Jeg plantet en lilla/rosa Spansk Magritt og eføy!! Disse betalte jeg 39,50 kr og 25 kr for, og jeg må si jeg ble en smule forundret da jeg var innom plantasjen for å kjøpe noen små plastpotter til å så urter i...
Der handlet folk sommerblomster som GALE... og til BLODPRIS!! De blomstene jeg har kjøpt til meg selv og mormor i dag er kjøpt på et hagesenter/gartneri som heter Slettevoll og et gartneri som heter Lundeby... Det er MYE finere planter enn hva jeg kunne se på plantasjen...og jeg må si jeg syntes litt synd på de folkene som sto i kø på plantasjen og kjøpte puslete planter til blodpris!!

Vel vel..nå skal jeg pakke, reiser hjemover til grunnlovsbygda i morgen for å feire 17.mai sammen med familien på Eidsvollsbygningen!

Ha en god natt!

Klem
post signature

3 kommentarer:

  1. Nydelig bunad du har Hege:-)
    Min blir "parkert" til neste år!
    Riktig god 17 Mai til deg også, kos deg!
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  2. Ja den har jo rast over facebook som en tornado.:-) prøv å klippe rosen helt ned..dvs. til over stammen. da ser du om den er død eller ikke...er det antydning til litt grønt når du klipper over..er det liv i den og den vil komme...er det bare tørt og brunt/sort...dødt.:-/

    En fin 17 mai til deg også.:-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Så fint det blir hos deg :-) Dette våte været er i alle fall bra for hagen, så får vi håpe det gir seg til i morgen. Skal en tur på det lokale gartneriet i dag jeg også - Plantasjen kan ikke måle seg med det de har der, i alle fall ikke når det gjelder utvalg og kvalitet.

    Ha en fin nasjonaldag!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)