søndag 9. mai 2010

En nydelig helg..

Hei på dere!
Idag fikk jeg lyst til å titte innom dere igjen... nå som våren er her.. og sommeren etterhvert kommer snikende så er liksom alt så mye lettere! Så nå har jeg håp om at bloggtørken endelig skal gi slipp! Det er jo lyst når man står opp.. og det er lyst og deilig når man kommer hjem fra jobb også, da begynner jeg å like meg. Tulipanene har også begynt å titte frem i blomsterbeddet, noe som er et godt tegn på at ting faktisk går riktig vei: veien mot sommer:)

Siden forrige helg har det vært diverse uteprosjekter som har stått på planen. Forrige helg ble alle utemøbler oljet og hekken ble luket og fikk et nytt lag med jord..
På mandag fikk vi vasket terassen.. og på onsdag ettermiddag fikk vi beiset terassen.. og jeg har aldri vært så støl noen gang...!!¨
På lørdag fikk jeg klippet plenen og raket, og plantet litt nye lavendler, samt noen potter med squash og noen med basilikum, blir spennende å se om det dukker opp noe av pottene etterhvert, aldri plantet noe inne i potter før... Jeg fikk også opp noen "million-bells" på veggen.

I dag har jeg beisa toppbordet på rekkverket på terassen, og vi har fått grunnet halvparten av rekkverket på huset. Som jeg skrev om i fjor så har vi et block watne rekkehus, og rekkverket på huset var ufattelig slærkete... så etter diverse forsøk på å rette dette satte de opp nytt rekkverk i fjor... Det er jo veldig bra, men det betyr at vi må grunne og male rekkverket på nytt.. og det er litt av en jobb som både innebærer stige og ligging på terassen.. maling i mange rare stillinger...!
Og som dere ser er det nok av rekkverk å ta av..., så jeg gleder meg til de 2,5 strøkene som mangler;

I kveld har vi grillet og slappet av med Tv, elsker virkelig sommeren og grilling, og i dag var det grillspyd med svin indrefilet, løkpølse, squash, paprika, tomat og løk, samt noen sopp ved siden av.  Ved siden av dette hadde vi bakt potet... nam!

Nå er det natta!
Klem


post signature

7 kommentarer:

  1. Nydelige tulipaner og allium bak som kommer litt seinere.
    Du har kommet godt igang med utearbeid forstår jeg.

    Vi har også startet grillingen, men vi jukset litt og spiste inne fordi det var så kaldt.

    SvarSlett
  2. Åh, så heldig du er som har fått fargerike blomsterbed allerede... her i nord har vi ennå litt snø igjen på plenen... men jeg har plantet i krukker. Gleder meg til mine blomsterbed er kommet så langt som dine!!!!

    Håper du får en fin dag!!!

    SvarSlett
  3. Välkommen tillbaka Hege! :-) Du har varit saknad. Vilka goda grillspett...vi har inte startat grillsäsongn ännu. Ett litet fel som måste fixas men jag hoppas att någon (läs maken) har ordnat det till långhelgen :-) Ha en fin måndag! Kram Alexandra

    SvarSlett
  4. Velkommen tilbake:) maten så helt skjønn ut så nå må jeg få lura mannen til å kjøpe gass grill:) Det bedet misunner jeg deg...Det er så flott rundt oss nå:)

    SvarSlett
  5. Kjekt du er tilbake. Grillmaten din ser jo supergod ut. Vi har også jobbet masse for å lage til på terasse o.l. Vaket og malt.
    Klem

    SvarSlett
  6. oj..har tulipanene dine kommet så langt ? jaja..lengre sør enn meg du.:-) finer de..-)

    SvarSlett
  7. Fine er de...skulle jeg skrive...værmeldinga samtidig som jeg skriver..-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)