mandag 17. mai 2010

Hipp - Hipp - Hurra!

Gratulerer med dagen alle sammen:)
Jeg har tilbragt dagen ved Eidsvollsbygningen, jeg har til og med gått i vårt tradisjonelle Bunadstog. Både jeg om min søster gikk, vi har begge Løkendrakter og representerte 2 av hele 5 stk Løkendrakter i bunadstoget. Det er dager som dette det er litt moro å ikke ha Romeriksbunad... de var jo så mange at man aldri ville skilt en fra mengden! Vi går etter fylker, så etter en drøss med Romeriksbunader og annet fra Akershus kommer vi andre fylke etter fylke..
Tenkte faktisk jeg skulle dele et bilde av meg selv i Løkendrakten! Bunad er ikke akkurat verdens mest slankende plagg..hihi... men men;) I år har jeg fått fylt opp belte mitt med støler også, deilig! Neste steg er spenner til skoene;)

Ellers er det en ting jeg har tenkt på de siste årene jeg har stått å sett på barnetoget...og det ble ikke noe bedre i år... Jeg mener jo at det er en grunn til at det heter BARNEtog... det betyr at det er barn som går der.... men en stor uting syntes jeg er alle foreldrene/besteforeldrene/hunder/barnevogner/søsken etc som skal gå bak barnehagene....  Jeg syntes de gjør hele toget rotete, og unødvendig langt... det er barna det er morsomt å se, og ikke hele familien som går etter..

Faktisk var det så ille i år at folk begynte å gå før den siste skolen kom... fordi det kom et så langt etterslep av foreldre etc som var så stort at vi også trodde det var enden på toget og at folk hadde gått inn bakers for å gå inn i parken... Men laaangt bak kom stakkars Finstad skole...

Vel vel.. bare noen tanker jeg gjorde meg i dag...

...I morgen er det styr og mas med jobb igjen! Heldigvis en kortere uke enn normalt, og fri på mandag igjen;) Syntes det kunne vært sånn hver uke!

God Natt!

Klem
post signature

5 kommentarer:

  1. Fin bunad! :-) Jag var en av dem som skapade oordning i tåget igår! :-)Fast jag kan hålla med dig litegrann...tycker kanske att de kunde börja gå i tåg när de är stora nog. :-) Kramkram Alexandra

    SvarSlett
  2. Bunaden ble kjempeflott med stølebeltet! Jeg har akkurat fått alle stølene jeg trenger selv, men lurer veldig hvordan det settes sammen. Hvordan gjorde du det? Er det bare å levere til gullsmed også hektes det sammen? Eller må det syes på stoffbeltet?

    SvarSlett
  3. Siden jeg ikke får skrevet noe til deg Ann -Karin så prøver jeg å svare her.
    Man monterer med ringer i mellom, noen har bare 1 ring, andre har 3 ringer.. jeg har det siste.. da slapp man unna noen støler ;)
    Jeg har montert sammen alle stølene med tang, og så har jeg sydd det på beltet enkelte steder. Om dette er måten det skal gjøres eller om man bare skulle hatt stølene løst vet jeg ikke, men jeg har alltid sydd på en og en av stølene jeg har fått, så da ble det til at jeg festet alle :)

    Håper du leser dette!

    Klem Hege

    SvarSlett
  4. Hei igjen Hege! Tok turen innom bloggen din igjen, og tusen takk for svar :) Skulle vise seg at jeg ikke var helt rundt selv, så informasjonen var supernyttig til neste 17.mai. Hipp-hipp-hurra!

    Klem, Ann-Karin

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)