lørdag 15. mai 2010

Malemester klatt..

Da har jeg endelig fått begynt å male rekkverket!! Men jeg kom desverre ikke så langt som jeg hadde håpet. Da jeg åpnet opp malingen vi hadde stående hadde det nok vært en litt for kald vinter for den og den var som grøt... klarte nesten ikke røre i det i det heletatt! Og malingen rant ikke av rørepinnen engang...Så da måtte jeg jo ut å kjøpe ny maling... og det er jo ikke akkurat billig siden vi har valgt Optimal fra Jotun...1200kr for 10liter... sukk...! MEN jeg fikk kjøpt et spann og kom i gang med malingen.
Det som er så fint med Optimal er at den er overbarmal innen få timer... så jeg malte det jeg kunne komme til unten å bruke stige, og så begynte jeg rett og slett på nytt igjen, slik at området fikk 2 strøk med en gang... Veldig fornøyd med Jotun Optimal i grunn. God å bruke og fin dekkeevne :)
Og jeg må si jeg ble veldig fornøyd med resultatet også, og syntes det var en god ide å bruke terassebeisen vi har brukt på terrasseguvet på toppbordet også. Siden toppbodet er så glatt så tåler det jo nesten ingenting før den hvite malingen begynner å bli stygg.. og den tåler iallefall ikke alle kattene i området.. men når det er satt inn med terassebeis så er det ingenting som kan flasse :)

I dag skal jeg ut å handle litt sommerblomster til å ha med hjem til mormor i morgen, slik at jeg får plantet i urnene utenfor døren hennes, så skal vi vel ha litt mat og så MÅ jeg huske strømpebukse til 17mai...litt redd jeg skal glemme det.. hihi.. for jeg har prøvd å huske det hele uka uten hell...

Ha en fin lørdag!
Klem
post signature

4 kommentarer:

  1. Så flink du er!
    Vi skal male hus, men jeg skal prøve å ikke blande meg så mye oppi det;)

    Flott bunaden din synes jeg! Jeg har den mest klassiske Vestfoldbunaden, og er fornøyd med den. Men hadde nok valgt en av de andre typene hvis jeg skulle valgt på nytt...

    Ønsker deg en fortsatt fin helg og
    flott 17.mai-feiring!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  2. SÅ pent du gjør det! Rene malemesteren!!
    Utrolig lekkert til det mørke gulvet.
    Så hyggelig at du planter blomster for mormoren din - du er nå god du Hege ❥❥❥
    Jeg håper du får en strålende fin 17. mai, MED strømpebukse :)) - og du er sikkert strålende vakker i din Løken drakt!!
    Ha en herlig helg og nasjonaldag min venn :))
    Klem Lokki

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å male da. Ønsker deg en super 17 mai i den fine bunaden din

    SvarSlett
  4. Så fint det ble :) Jeg må også ut og kjøpe litt maling på tirsdag - skal nemlig male et lite konsollbord vi har fått av mamma og pappa

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)