tirsdag 11. mai 2010

Ute(blomster) i fokus!

Det går i blomster for tiden..*fnis*. Skulle bare ønske jeg kunne plantet alle sommerblomstene og slik alt nå, men med minusgrader og is på bilen i natt så får det nok bli med den urna jeg har planta. For vel en mnd siden plantet jeg stemor, kjøpte en pakke med en 10 små puslete blomster i, og 3 av dem fikk plass i denne kurven på veggen ved inngangsdøra.
Det er nok et fint sted å henge, uten hverken direkte sol eller regn/kulde, for de blomstene jeg har her har bare vokst og vokst og har blitt kjempefine, mens de stakkars stemorene som må bo utenfor carporten i både sol, kulde og regn ser en smule mer medtatt ut.

Ellers har jeg vinduskarmene på kjøkkenet fult av potter for tiden, ei venninne av meg har fått dilla på å så diverse ting, og jeg fikk en mini-gresskarplante av henne... og da fikk jo jeg også lyst til å prøve litt mer. Så for øyeblikket er det 3 potter med Squash-frø og 5 potter med Basilikum-frø. Hørt at spess den siste er litt vanskelig å drive frem, men moro å prøve :)

Her steker solen i dag, helt blå himmel og ser ikke ut som om det er et vindpust ute engang, bare synd jeg må gjøre ferdig arbedisdagen før jeg får begynt resten av grunningen av rekkverket!! Hadde vært så deilig å bli ferdig med grunningen i dag, og også kanskje såvidt prøvd seg på litt hvitmaling..;)

Som dere ser så er det mest fokus på ute her for tiden.. kunne i grunn bare flyttet ut...kanskje utekontor kunne vært noe ?..hihi...

Ha en fin dag!
Klem
post signature

7 kommentarer:

  1. Nydelig med stemor i kurv
    Ha en herlig dag videre

    SvarSlett
  2. Hej Hege! Så fint du har gjort det! :-) Jag har ännu inte plaanterat några blommor. Däremot lade vi ut massor av bark igår kväll för att slippa rensa ogräs hela tiden. :-) Gott att du är i blogghumör igen. Ibland behöver man bara en liten paus! Ha en fin dag! Kram Alexandra

    SvarSlett
  3. Kjempefint med stemor på uteveggen din :)
    Godt at det er noen planter som tåler disse kalde nettene. Lykke til videre med sommerforberedelsene ute!

    SvarSlett
  4. Stemor er bare så flotte og annvennlige blomster:) Jeg har kun plantet knallblå i alle mine utepotter.. Det eneste som overlever i sola her... Men er kjempefornøyd:) Fin kurv du hadde dem i:)

    SvarSlett
  5. Hei hege.:-) stemor er både vakre og robuste..:-) heldigvis..med denne vårvarmen får vi si..) Nydelig lørdag..men fysj..det varte jammen ikke helt til søndag..-) i natt var det 4 minus hos oss...Nå har jeg lyst til å plante masse ute snart..-)

    SvarSlett
  6. Så vakkert Hege!
    Også så gøy med frø, du får nok sving på både det ene og det andre!!
    Så nydelig stemoren ble i den mørkebrune potten - ble så fin kontrast!
    Ønsker deg en solrik uke videre min venn!! Og veldig kost å "se" deg igjen ❥❥❥
    Klem Lokki

    SvarSlett
  7. Hei igjen
    Oliventreene kjøpte jeg av alle ting på lokal Rema 1000 butikk. Super tilbud de hadde.
    Så der var jeg heldig

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)