onsdag 25. august 2010

Da di gav hverandre sitt JA!

Som dere vet var grunnen til Lofot-turen i helgen min venninnes bryllup...Jeg var forlover og var med hele dagen....og har knipset masse bilder! I kveld har jeg redigert og redigert i Photoshop... og syntes i grunn det er veldig moro! Bildene ble knallbra..! Og jeg har fått lov til å dele et knippe her på bloggen.
Vi startet dagen kl 8.30, og så bar det avgårde til sminke og frisør.. og her er det siste runde med lipgloss før vi skulle sette oss i bilen og bli kjørt til kirken...
Min venninne var nydelig, og strålte fra øre til øre da vi satt i bilen på vei til kirken. Her har vi akkurat hentet brudebuketten!! Nydelig bukett med rosa/lilla orkideer og hvite roser. Sjåføren kjørte runde på runde i sentrum av svolvær og tutet, mens bruden vinket og følte seg nesten litt kongelig...
Jeg gikk inn i kirken noen få minutter over 13.00... Sjåføren vår ville egentlig kjøre enda en tur, og mente vi ikke burde være på plass før 13.10.. for å pine brudgommen litt ekstra... men bruden syntes det var greit å komme seg til kirken...
Jeg ga fra meg kamera til min far i det jeg gikk inn i kirken... Og her sitter vi forloverene og en veldig spent brudgom.
Vielsen gikk bra, de svarte riktig begge to, selv om presten vistnok hadde glemt å skru på microfonen, så det var bare oss 4 der oppe som fikk med oss hva som skjedde...
Her er det vakre paret på vei ut av kirken..
Utenfor kirken serverte jeg Champis...mens hjerterisen føyk rundt hodene våre...Sambo hadde mange oppdrag for meg denne dagen, og en av dem var å oppbevare både sprudlevann og glass i kirken...
Så ble det mange "brudekyss"(som så fint presten kalte det i vielsen) på trappa... presten la i tillegg til "max 1 min"... men på kirketrappen var det ingen begrensninger...
Dette bilde syntes jeg var sååå fint, så jeg har lekt med enda mer med det, og måtte bare vise dere en av mange andre varianter jeg har av samme bilde:
Så bare det avgårde i en gammel fin bil (samme som vi ble hentet i tidligere på dagen) til fotografering i lofotens vakre natur...
Festen var på Thon hotell Svolvær, og kaken var en nydelig kreasjon, 4 etasjer med hjerteformet marsipankake, pyntet med roser og orkideer av marsipan:
Så var det tid for brudevalsen, og gjett om brudeparet hadde øvd, de danset hele dansen alene og hadde lagt inn både svinger og forskjellige typer av vals... Gjennomført som resten av selskapet.
Det luftet litt på takterassen på hotellet, og det ble tatt noen veldig stilige bilder av bruden med sløret som sto rett ut i vinden...
Her ser dere også et bilde av bruden og meg, jada.. jeg var der jeg å, men ikke med på så mange bilder...da jeg i hovedsak tok bildene... liker meg bedre bak enn foran kamera ;)
Vi holdt det gående til brudeparet bestemte seg for å trekke seg tilbake i 2 tiden...

Gratulerer med dagen Trine og Tommy.
Måtte dere få mange fantastiske år fremover som mann og kone.

Klem
post signature

13 kommentarer:

  1. Så koselig,og mange flotte bilder...
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder! Ser ut som en fantastisk dag for dere alle.
    Koselig å få ta del i en slik begivenhet.
    Ha en vidre fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder:) Og et flott brudepar ♥
    Og for en flott ramme rundt, brudebilder i Lofoten, kan det bli bedre??

    Klem lIne

    SvarSlett
  4. Sååå mange flotte bilder, Hege!! Det finnes vel ikke noe mer fantastisk enn brylluper!?

    Klem klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  5. Artig, gratulerer så mye Trine :)

    SvarSlett
  6. Må bare si at du er utrolig flink til å fotografere, og bearbeide bilder! Nydelig brudepar!

    SvarSlett
  7. Kjære dyktige Hege! FOR noen flotte bilder!!!
    Makan altså - grådig lekkert!!
    Og så vakre!! -nei dette var sveisent!!Du var kjempefin Hege!!
    Og SÅ mange nydelige bilder fra Lofoten!! Veldig moro og utrolig flott Hege!!
    Hilser og gratulerer til det skjønne brudeparet ❥❥❥
    Varme klemmer fra Lokki :))

    SvarSlett
  8. Ser ut som en fantastisk fin dag, nydelig brudepar og masse flotte bilder =)

    SvarSlett
  9. Så utrolig fantastiske bilder du har tatt, av et nydelig brudepar. Så tøft det bildet med sløret og Lofoten i bakgrunnen, kjempe fine bilder....Grattis til brudeparet og til deg!

    SvarSlett
  10. Så mange flotte bilder du har tatt :)

    SvarSlett
  11. Du er dyktig! Herlige bilder av både skjønt par, og en forlover som så absolutt kan være foran linsen også (selv om jeg kjenner igjen det med å trives best bak, da jeg også stort sett holder meg der). Du har de herligste smilehull, og et godt og levende ansikt. Vakker forlover og vakker brud. :)

    Likte spesielt godt bildet der brudeparet kysser på trappen(så romantisk :) ), og sløret i vinden. Proffe, herlige bilder. :)

    SvarSlett
  12. For et vakkert bryllup! For så utrulig mange fine bilder! Du tar noen helt nydelig bilder, hvilket kamera er du du har? Og hvilket fotoredigeringsprogram har du? :)

    Dette var til stor inspirasjon for meg! Skal gifte meg til sommeren! =)

    SvarSlett
  13. Tusen takk! Ja, merker det når at det er virkelig! Det er spennende, men også litt skummelt syns eg da. Men syns det er veldig morro å følge med på andres bryllupsblogger- har fulgt med på din ganske lenge, og gleder meg til at vi blogg-lesere kanskje får se noen bilder ! =)

    I våres kjøpte vi også det canon-kameraet, og lærer ting mer og mer , men er fortsatt ikkje heilt fornøyd med alle bildene, men det kjem vel etterkvart. :) Photoshop ja, hmm, får sjå om eg og invistere i eit bra program. Har brukt litt iPhoto (har macbook pro), og litt Gimp, men har hørt veldig mye bra om photoshop!

    Tusen takk, og masse lykke til med siste resten av planleggingen! Tiden går nok veldig fort, men dere får bare prøve å kose dere med resten av planleggingen! =) Skal stikke hodet innom her titt og ofte for å følge litt med! =)

    Klem fra Elise! =)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)