onsdag 25. august 2010

Lofoten!

Jeg tenkte jeg måtte dele noen bilder med dere fra vår fantastiske tur til Lofoten i helgen som var. Jeg må si jeg var litt skeptisk før vi dro.. syntes det var laaaangt, og kunne ikke helt forstå at det kunne være sååå fint... Men naturen var jo helskjønn!! For en natur, tror hele familien ble like overrasket... og tilsammen (både roadtrip og bryllup) har jeg tatt nesten 800 bilder....
Vi bodde på Rica Hotell Svolvær, vi hadde egentlig booket oss inn på Thon i februar (der bryllupsfesten skulle være), men da vi ringte opp under 1 uke før bryllupet for å ordne litt med en ekstra oppredning så hadde vi ikke noe reservasjon der... Vi hadde til og med et bookingnummer, men de kunne ikke finne noe på dette nummeret...og hun som hadde mest peilig på sånt kom ikke inn igjen før 3 dager senere, så da måtte vi eventuelt ringe igjen da... HALLO!? Nei, da fant vi oss et annet hotell...!
På Rica fikk vi rom med balkong rett over vannet til en mindre penge... tror faktisk vi sparte en hel overnatting tilsammen..(var der fra torsdag - søndag)
Det verste var at brudens far heller ikke hadde noen reservasjon når han kom til Thon fredag kveld... selv om han også hadde bestilt for lang tid tilbake og hadde referansenummer...! Men han fikk da rom..
Vel vel.. tilbake til turen, dette er utsikten fra balkongen vår:
Her våknet vi om morran og hørte bølgene skvulpet og måkene skravla utafor...Er ikke dette idyllisk så vet ikke jeg... sjekk det speilbildet da... det er jo nesten like klart som bildet det speiler... Det var ikke så mye som en liten krusning på vannet... helt stille...
På Fredag var vi på Roadtrip, da kjørte vi fra Svolvær til Å, på veien var vi innom Henningsvær, Eggum, Unstad, Leknes og Reine.
Det første bildet her er fra en nydelig strand ved innkjøringen til Henningsvær... Vi syntes jo denne stranden var helt fantasktisk fin, men vi oppdaget mange flere og kanskje enda finere strender på turen vår... men dette var den første vi kom til.. og jeg måtte stikke beina i vannet... varmt var det jo ikke akkurat da men...: 
Dette bildet er tatt mens vi kjører, og jeg er ikke helt sikker på hvor i løypa vi er her, men strender og fjell er jo en gjenganger i Lofoten, og jeg har sååå mange flotte bilder at det er vanskelig å plukke ut hva jeg skal vise dere... men jeg tror dette bilder et tatt en plass mellom Undstad og Reine.. og det er et stykke, så det kan være mange steder:
Det neste bildet er også tatt mellom disse to stedene, men etter det forrige... plutselig dukket det opp et lite sted med hus.. og igjen ; En fantastisk strand. Det jeg kanskje var mest overrasket over var det klare vannet... og ofte var vannet helt grønt... Var jo som å være i syden.. men det var bare når vi satt inne i bilen... vi fant fort ut at vi ikke var i syden da vi gikk ut av bilen:
Det neste bilde tror jeg er tatt i Reine, her begynte været å bli grått, men for et stemningsbilde. Nok en gang er havet helt stille, og fjellene for lov til å speile seg i det... Jeg blir jo helt fasinert av fjell og hav... og dette er jo kun en liten brøkdel av alle bildene som ble tatt...
:
Det siste bilde jeg skal vise dere idag er tatt fra balkongen vår igjen. Vi så rett over på noen rorbuer, og de speilet seg også i sjøen... Fra disse rorbuene så vi både at folk badet og fisket... og jeg hørte også rykter om at det var pilkeluke på noen av rommene på hotellet...
Vi så faktisk fisken svømme da vi sto på balkongen vår.. så det burde jo absolutt være mulig å få fisk i fiskeluka i gulvet på de hotellrommene det gjalt...

Hvis dere ikke har vært i nord før, noe jeg ikke hadde vært og er veldig usikker på om jeg noen gang ville reist hvis det ikke var for min venninnes bryllup, anbefaler jeg virkelig å ta en tur... Jeg forstår godt nå hvorfor min venninne ønsket å ha bryllupet sitt der oppe, det ville overhode ikke blitt det samme å feiret dette "hjemme" på Eidsvoll....
Så anbefaler virkelig en tur til Lofoten, likte spesitelt godt Svolvær og Henningsvær...og Reine var også et veldig koselig sted... :) Men det finnes jo så mange steder man kunne besøkt om man hadde vært der litt lengre, vi fikk jo såklart ikke sett alt, og det er et par steder jeg hørte om etter vi hadde vært på Roadtrip, et sted som het Nussfjord.. vi så faktisk skiltet, og Smeden.. det skiltet så vi også.. Men når man er fersk i Lofoten, og det er mye å se, så vet man ikke alltid hva man skal prioritere ;)

Ha en fin dag!
Klem 
post signature

4 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder :)Alltid hatt lyst til å reise dit :)
    Ha en fin dag!!
    Klem!

    SvarSlett
  2. Hei:) Ja, er ikke Lofoten flott! Måtte bare inn og se bildene dine da jeg så overskriften på bloggen din i Hageblogger.
    Vi var i Lofoten i fjor, og vi reiste dit i år også på sommerferie. Kjørte bil fra Trondheim opp og ned. Bodde i de gule rorbuene på Sakrisøy ved Reine. Knall blå himmel og fantastiske fjell.
    Vi har vært på nesten alle stedene i Lofoten, og like vakkert over alt.
    Blir vel ny tur på oss om ikke så lenge tenker jeg, for dette landskapet kan en aldri bli lei.
    Ha en fin fin dag, og tusen takk for titten:-)

    SvarSlett
  3. Flotte bilder!
    Helt enig, Lofoten er bare helt fantastisk! Har vært der selv to ganger, først kun en dag i svolvær, også har vi vært en uke i leknes. Utrolig flott og hyggelige folk, gleder meg allerede til neste sommer, da skal vi oppover igjen :D
    Ha en fin dag
    /myr

    SvarSlett
  4. Visste du kom til å like deg da jeg skjønte du var glad i fotografere ja. ;)

    Jeg har desverre ikke vært der selv, men er med på et fotoforum der det har tusset med bilder derfra. Jovisst er det en del av landet vårt jeg virkelig har lyst til å reise til, og jeg skjønner godt du storkoste deg. Norge er så utrolig allsidig og vakkert, og du har fått noen herlige blinkskudd her. :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)