tirsdag 31. august 2010

Sommerens uteprosjekt - Litt beleggningsstein!!

Det går jo ikke ann å ha sommerferie uten å ha en liten uteprosjekt, og i år har vi hatt 1 prosjekt, og nå har vi faktisk begynte på vårt 2. uteprosjekt... men det får dere vite mer om senere..
Vårt første uteprosjekt var å gjøre noe med en liten flekk bak huset der det ikke gror gress... det er nemlig tak over, pluss helling ut fra huset, så det blir ikke mye vann til en stakkars plen her...
Naboen har plantet bedd her, veldig fint, men jeg har nok med å vanne foran huset ;)
Så her bestemte jeg meg for å lage en liten plass med beleggningsstein. Som dere vet så er jeg ikke helt blogginnstillt enda, og veldig dårlig på å ta "før-bilder", og "underveis-bilder", men jeg har funnet et bilde jeg har tatt tidligere som jeg har klippet litt på, så slik så det ut før:
Vi satte igang.. først måtte vi grave ut det forsøket på plen som var der... så fylte vi på med sand.. og så begynte den morsomme jobben; Nemlig å legge stein!! Og gjett om vi hadde flaks.. vi behøvde ikke kappe en eneste stein.. med 1 cm på hver side gikk steinene akkurat i bredden!! Snakk om flaks!
Og slik ble resultatet:
Føler det er litt "renere" og litt mer ryddig, og dessuten så visner ikke beleggningsteinene sånn som gresset, syntes det er såå trist med brunt og glissent gress..
Pga drenering av regn og annet vann la vi en liten rad med stein/pukk innerst. Dette for at vannet ikke skal bli stående på steinene mot husveggen... det blir forhåpentlivis ikke noe problem uansett da vi har laget bra med hell utover...
Jeg har jo kjøpt et like kafe-sett her ute også, men hver gang jeg skal ta bildet av det til bloggen så er det enten blitt mørkt, eller så regner det... men om været holder seg i dag skal jeg prøve å få gjort det idag, og så får dere se resultatet i morgen.

Ha en fin tirsdag!

Klem
post signature

2 kommentarer:

  1. Hei! Nå skrev jeg nettopp en hyggelig kommentar til deg, men så kom den bort! Gahhhh!!! Hehe...
    Kjempefint ble det med disse steinene, og så utrolig flaks at det passet så godt størrelsesmessig :)

    Ha ei fortsatt kjempefin uke! Klem klem

    SvarSlett
  2. så fint det ble hege.:-) jeg elsker stein..også denne type stein..gir et rent og ryddig inntrykk.:-) giweawayen din har jeg gått glipp av.:-) sjekke den ut nå.:-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)