torsdag 16. september 2010

Nydelig middag

I går laget jeg noe veeeeldig godt til middag!
Da jeg var i Canada for 3 år siden fikk vi servert en laks som bare var bruna, og i grunn rå inni, og jeg har lett etter dette siden...
Har jo smakt Salmalaks som sushi, men så begynte jeg å søke litt på laksen og fant ut at denne kunne jeg jo bruke på akkurat samme måte som jeg fikk servert i Canada.
OG resultatet ble rett og slett nydelig! Nam!
Salmalaksen fikk litt salt, pepper og noen dråper sitron,
og så ble den stekt i 3 min på hver side i panna (2,5 min hadde nok holdt...).
Til laksen hadde vi hjemmelaget potetstappe(poteter, salt, smør, melk og en dæsj hvitløk), dampede asparges og Hollandeise saus!!
Anbefales virkelig!!

Nå er det snart helg igjen!!

Og jeg gleder meg til søndag!! For på søndag får jeg besøk av ei "gammel" venninne fra vidregående skole. Ved en tilfeldighet kom vi i prat og hun kunne forteller at hun har hobbyfotograf og vi ble enige om at hun skal være med store deler av bryllupet for å fotografere både oss og gjester:)
Gleder meg til å se henne igjen nå, lenge siden sist!

Ha en fin torsdag!
Klem
post signature

4 kommentarer:

  1. Å deilig med litt middagstips! Det er alltid gøy med noe godt og nytt:) ha en flott dag:)

    SvarSlett
  2. Så deilig dette så ut da. med potetstappe mmmm
    Klem

    SvarSlett
  3. Salmalaks er så deilig! Vi gjør ingen ting med den, nydelig rå synes jeg, gjerne med ponzu saus.
    Ha en finfin helg!
    Klem Anne-Gry

    SvarSlett
  4. nam nam.:-) så godt ut...jeg lager også med potetstappe og asparges.:-) også godt med squas og gul paprika og brokkoli wokes.:-)

    fortsatt god helg til deg.:-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)