søndag 28. november 2010

♥ Vårt bryllup ♥ I kirken..

Her kommer litt bilder fra kirken!
Siden pappa ikke vil være på internett(haha) så begynner bildene litt inn i sermonien med meg og mannen! Husker enda at det var ganske sprøtt å stå utenfor kirkedørene i Rolvsøy Kirke mens klokkene ringte...og ekstra store sommerfugler poppet frem da kirketjeneren sa; "Ja, er du klar nå da? For da skrur jeg av kirkeklokkene...." Kirketjeneren var forresten helt fantastisk.. hun hentet vann til oss da vi kom ( tørr i munnen ja..) og hun hadde byttet ut alle blomstene på benkeradene som desverre hadde begynt å henge med hode i løpet av natta..!! Helt fantastisk dame!
Presten var veldig opptatt av at forloverenes roller ofte ble glemt, de skal være vitner til ekteskapsinngåelsen, og måtte så ved våre sider og bevitne selve ekteskapsinngåelsen.
Da vi hadde sagt "ja", og ringene var på plass var det på tide å knele, da ble forloverene sendt tilbake på plassene sine.
Vielsen gikk veldig fort, vi hadde 3 soloinnslag; "Se på mig"- Sang og piano, "Gabriells obo" - Trompet og Orgel og "Hold on"- Sang og piano ( Michael Buble's). Alle innslagene var kjempefine og jeg syntes de skapte en fin ramme rundt det hele, håper de som var tilstede i kirken syntes det samme.
Jeg syntes jeg klarte meg veldig bra gjennom det hele, selv om jeg svelget bra da jeg så og si var fremme ved alteret på vei inn. Dagen vi hadde valgt er også mormor og morfars dag, de giftet seg i samme kirken på samme dato 56 år tidligere..og mormor var tydelig rørt... det å se henne fikk meg til å gråte, og det gikk ganske lag tid før jeg klarte å feste blikket på mannen og de som satt på siden til mannen..
Ut igjen trodde jeg at det skulle gå veldig bra, noe det gjorde... helt til mormor kom... Hun gråt og var helt rød i ansiktet... så da begynte jeg virkelig å gråte...fikk noen kommentarer etterpå at det var første gang noen hadde sett bruden virkelig gråte.. og det da folk kom å gratulerte på vei ut... hehehe.. men etter en 8-10 klemmer gikk det greit igjen...
Vi var jo såå heldig med være... kaldt, MEN sol fra en klar himmel... og Borge Musikkorps vente utenfor hvor de spilte mens folkene gikk ut av kirken og mens vi sto på trappen hvor vi blant annet fikk servert sjampanje! Helt perfekt :)
Jeg var litt spent på hva som ventet av bil da vi kom ut, pappa hadde fått jobben... og jeg har alltid likt Audi! Alltid drømt om å bli hentet i en A8 i bryllupet, nå ble det ikke noe A8, men en kjempefin Q5 sto å ventet på oss med en venn av familien som sjåfør..!! Han hadde pyntet bilen med sløyfe og kledde sjåfør-rollen veldig godt...åpnet dører og greier... og jeg tror nok han likte seg der han fikk kjøre Q5.
Videre dro vi til fotografering på Hafslund Hovedgård! Der tok vi bilder i et knallvær mes bladene falt fra trærne i bakgrunnen. Kjempefornøyd med bildene, men har desverre ikke noen av dem digitalt!
Etter fotograferingen hadde vi litt god tid, så vi kjørte en liten tur i bilen, sløyfen vekket nok oppsikt og folk tutet og vinket til oss der vi kjørte forbi..dette fikk en jo til å føle seg veldig spesiell denne dagen.. så bar det avgårde til lokalet der vi feiret resten av kvelden... bilder fra dette kommer senere :)

Ha en fin søndag!

Klem
post signature

5 kommentarer:

  1. Så utrolig vakkert! Blir helt tårevåt her jeg, og ikke minst nervøs, siden det er under 7 måneder igjen til min tur ;) Hvilken kirke var dette? Rolvsøy?

    God førjul! :)

    SvarSlett
  2. Herlige nydelige bilder!
    Så flott kjolen din var!

    Hvordan er tilværelsen som nygift kone?

    Ha en fin ny uke som kommer imorgen!

    Klem, Line.

    SvarSlett
  3. Så nydelig du var. Ja gemalen også,men du så fin du var. Den stilige kjolen. For et vakkert minne dere har her. Takk for titten og lykke til videre.
    Klem

    SvarSlett
  4. Gratulerer hjerteligst med bryllupet ! Nydelig brudepar :)
    For en flott fortelling fra et bryllup!
    Som du ser, er jeg en følger av din blogg. Jeg skriver selv blogg om bruder og brudepar, jeg samler på bilder og historier om bryllup.
    Nå lurer jeg selvfølgelig på om jeg kan få lov til å bruke et bilde av dere fra kirken, og en kortversjon av historien din på bloggen min, og vise til din blogg. Eller om du kanskje vil sende noe på e-post til meg som jeg kan få bruke på bloggen min?
    Venter spent på svar :)

    SvarSlett
  5. nydelige bilder av et vakkert lykkelig par.:-) måtte livet gi dere alt godt og mange mange gode år sammen.:-)

    klem

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)