fredag 3. desember 2010

Snart helg.. med julebord og syltelaging.

Nå er det snart helg igjen!
Men jeg er redd helgen kommer til å fly forbi og det blir mandag før jeg aner hva som skjedde.
Denne helgen skal vi hjem til mamma og pappa. Vi skal besøke besteforeldre, på julebord til en kamerat og jeg skal lage årets sylte..!! Sylten er en gammel tradisjon som mormor alltid har laget, men de siste årene er det jeg som har måttet trå til med mormor som hjelper, siden formen og alderen tynger på.. hun er jo trods alt 81 år...men i år skal jeg lage den helt alene... skummelt!!
Huskelapp til meg selv: *må huske å få med meg kokeboka mi...*
Julebordet vi skal på er en årlig samlig av noen jeg gikk på videregående sammen med. Kameraten min er kjempeflink til å ordne og styre når det gjelder dette julebordet, og hvert år er det dorullnissekonkurranse...
Dette er Nissene fra 2008... jeg tror min er nr 3 fra høyre! I fjor laget jeg en blånisse med akebrett med julegavesekk på slep.. og VANT marsipangris ;) Det er skikkelig høytidig med avstemming og greier, og i fjor måtte det bli omstemming mellom min og min venninnes.. ;) Men jeg vant!!
Fortstår ikke at han fortsatt er singel sånn som han ordner og styrer for oss, tror han må være verdens snilleste... så om noen vet om noen som kunne passe sammen med verdens snilleste revisor på 28 år, så legg igjen en kommentar ;)hihi...

Ha en fin helg!
Klem

post signature

3 kommentarer:

  1. Hei igjen Hege! Nå har jeg lett rundt på bloggen din, men finner ikke navnet på mannen din. Jeg kan bruke bare fornavn, hvis du vil, men jeg syns ikke han kan være navneløs når jeg skal presentere dere på bloggen min! :)

    SvarSlett
  2. Hei! Tusen takk for svar. Jeg poster innlegget om dere i morgen, så kan det stå i helgen. Det passer bra å vise bryllup på lørdag :)Viser til bloggen din, da.

    SvarSlett
  3. Lykke til med syltelaging. Jeg har slåss med et grisehode og andre ingredienser med min ex-svigermor som lærer en gang - heretter kjøper jeg sylte på butikken :-)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)