torsdag 2. desember 2010

♥ Vårt bryllup ♥ Festen...

Da har jeg endelig tenkt å forteller litt om festen. Hvis noen syntes det er litt kjedelig med bare bilder av oss, og kanskje tror at vi ikke hadde gjester... så har jeg valgt å prøve å unngå å legge ut så mange bilder av andre, da jeg ikke vet om de ønsker å bli publisert på nettet...
Vel.. tilbake til festen... Dette var forresten mitt bordkort...Tror jeg og lillesøs brukte en hel helg på å lage dem, og da var det enda litt jobb igjen til meg... Men syntes resultatet ble bra :) Rundt ser dere små "diamanter" som ble strødd utover bordene.
Vi hadde mange blomsteroppsatser og var kjempefornøyd med dem, både disse, blomstene i kirken og min nydelige bukett var laget av elever og lærere på Kalnes Videregående Skole. Kjempeservise og kjemperesultat! Veldig fornøyd.
Her ankommer vi selskapslokalet i Q5'n, etter å vært å tatt bilder med fotografen på Hafslund Hovedgård og ha kjørt en liten tur for å drøye tiden litt... fotograferingen gikk unna..men veldig fornøyd med resultatene der også. Selskapet ble holdt i Odd Fellows lokaler i Sarpsborg. Og stedet kan absolutt anbefales.
Her har vi fått vår velkomstdrink, og jeg husker jeg var såååå sulten og veldig klar for middag på denne tiden..hehe..
Dette bilde har lillesøster tatt av oss, dette er også i selskapslokalet.
Vi satte oss til bords kl 17.00 og fikk servert en nydelig 3 retters middag.
Den besto av:
Forrett:
Hvitvinsdampet laksefilet pyntet med fersk pepperrotsaus, med kuvertbrød og smør.
Hovedrett:
Helstekt oksefilet med sopp,brokkoli, bakt tomat, asparges, rødvinsaus og fløtegratinerte poteter.
Dessert:
Hjemmelaget jordbærfromasj med fruktsaus, krem og hippen
Jeg er ikke noe dessertmenneske, så vi spurte kokken om råd til dessert, og denne desserten var rett og slett nydelig. Litt søt og litt sur som avsluttning på et nydelig måltid.
Ellers var det jo en del som ikke klarte å la være å klirre på glassene...:
Men jeg må faktisk innrømme at det ikke var så ille som jeg trodde.. og vi klarte å samarbeide godt med å få meg opp på stolen med all stasen... værre var det da det ble tramping og vi måtte under bordet... jeg var nemlig så godt snøret igjen at jeg ikke klarte å bøye overkroppen... hihi.. men det løste seg da det også..
Etter middagen kom det ytterligere noen gjester, vi hadde bedt inn noen flere venner til kaffe, og det var koselig at disse ville dele den siste delen av dagen med oss. Det ble servert kaffe og avec og etter en stund ledet toastmasteren og kona ann med polonese, noe som også virket veldig vellykket og de fleste var med å gikk... til slutt ble det dannet en sirket og det var tid for brudevals... Ikke helt som øvd, men det gikk da alikevell..
Etter vi hadde dansen et stund var det tid for kaker, og siden det var så mange frivillige kakebakere (tusen takk) så var det ikke akkurat manko på kaker..hehe.. bryllupskaka var bestilt fra Baker Paulsen i Sarpsborg og den var både fin og se på og smakte nydelig..
I tradisjon tro åpnet vi kaka og matet hverandre:
Etter kakene var det litt mere tid til dansing og skravling... før vi litt over kl 01.00 takket for oss og reiste på hotell for å tilbringe bryllupsnatten der..
Vi hadde en kjempefin feiring, og alt gikk egentlig helt over forventningene, var så fornøyd med både hår og kjole, vielse, musikkinnslagene, brudebilen, fotografen(e), selskapet, middagen, toastmasteren, talene ( til både foreldre, forlovere og brudgom...♥ ) bandet som spilte, vals, kaker, gjestene, gavene...vet ikke om alt er nevt her jeg nå... men jeg syntes alt gikk som en drøm... så tusen takk til alle som var med på å gjøre denne dagen perfekt og uforglemmelig..♥

Stor klem fra Hege



post signature

5 kommentarer:

  1. Hei! Flotte bilder :) Skal prøve å få laget innlegg med ditt bilde i morgen. Tusen takk for at jeg får bruke det!

    SvarSlett
  2. Gratulerer! Du ei vakker brud. Så flott at du kun legger ut bilder av dere selv. Omtenksomt gjort. Det er så koselig å følge bloggen din. Håper du forsetter å blogge selv om vielsen er over.

    Førjulshilsen fra Fama

    SvarSlett
  3. så koselig..det perfekte bryllup.:-) vakre bilder.:-) og buketten ble berre lækker.:-) og passet flott til den vakre bruden og den nydelige kjolen...masse lykke til ..:-)

    SvarSlett
  4. Hei Hege!
    Jeg skal gifte meg i Sarpsborg i juli og lurte på hvilken fotograf du hadde i bryllupet, og om dere var fornøyd?
    Veldig gøy å lese om bryllupet ditt :)
    Mie

    SvarSlett
  5. Jeg får ikke lov til å gå inn på profilen din Mie, så jeg håper du ser dette!
    Vi brukte Studio S i sarpsborg og var kjempefornøyde :)
    Send meg gjerne en mail om det er noe mere du lurer på :) hegens@gmail..com

    Klem Hege

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)