onsdag 26. januar 2011

Noen har strikket en lue til...

Noen har fått litt dilla...!
Og jeg må jo si at denne luen tok vesentlig mindre tid å strikke, samtidig som det å strikke uten møster var en smule enklere det også :)
Jeg fikk jo faktisk en bestilling etter min første lue, og lurer på om hun blir fornøyd med denne :
Denne luen er strikket med et garn som heter Eskimo, et tykt og deilig garn..så denne luen blir iallefall vaaarm og god :)
Jeg begynte på et annen prosjekt i går å, men var på nippen å legge opp hele strikkekarrieren min... prøvde meg nemlig på sokker... men det å strikke med mange pinner... iallefall når strikketøyet er såpass lite som det er når man begynner det forstår jeg faktisk ikke at går ann...hihi... For hos meg datt pinnene ut.. og selv om jeg ikke har de største hendene, var det jo alt for store til å strikke imellom alle pinnene...Så tips taes i mot med takk :)
Bildet ble en smule blendet av sola.. men skal jo ikke klage når solen først er her ;)
Ellers ble det ikke noen jentekveld på meg i går... formen var fortsatt ikke tipp topp, og i tillegg hadde jeg klart å smitte mannen så han lå rett ut her..
Så da får jeg bare glede meg til neste gang i stedet :)
Ha en fin onsdag !!

Klem
post signature

6 kommentarer:

  1. Det var en kjempe fin lue!
    Klem :O)

    SvarSlett
  2. Luen var søt.:-) Når det gjelder å strikke sokker med flere pinner vet jeg ikke om en annen måte å gjøre det på..Men det er en treningssak...og om pinnene detter ut strikker du løst ? med for tynne pinner til for tykt garn ? prøv å feste en gummistrikk i ene enden på pinnene, surr mange ganger rundt eller noe annet som fungerer som stopper.:-) Dette fikser du lett Hege.:-)

    klem til deg.:-)

    SvarSlett
  3. Flott lue du har strikket! Du fikser nok å strikke sokker også, bare ikke gi opp! Legg opp veldig fast og strikk fast så detter ikke pinnene ut. Lykke til :)

    SvarSlett
  4. kjempefin lue! :D
    Tror du har talent for det der! ;) Da jeg først begynte å strikke ble ikke mine på langt nær like fine som de du har laget!

    SvarSlett
  5. Det er så koselig og strikke :) Jeg holder på med en genser, som jeg strengt tatt begynte på i fjor, og som ikke kommer til å bli ferdig før neste år. Men pyttsan! Jeg koser meg når jeg holder på :)

    SvarSlett
  6. Super fin:) hadde sikkert vært fin i sånn gammel rosa og:) Du er flink!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)