mandag 24. januar 2011

Ny hobby?

Helgen har vært den dårligste på lenge. Ligget mere eller mindre rett ut i senga, eller sittet på do!! Typisk at man begynner med sånt natt til fredag når man har tatt seg fri på fredag for å gjøre alt man ellers ikke rekker å gjøre...
Mye bedre i dag, iallefall formen generelt, men magen er ikke helt med enda merker jeg....men det går seg nok til...

Men hva skal man så gjøre når man bare ligger hele helgen...? Kanskje man skal finne seg en ny hobby?
Jeg har sett at så mange av dere her inne er flink til å strikke, og tenkte at det var på tide å komme over frykten fra ungdomskolen og plikt-ørevarmerene som ble strikket der... De ble ikke akkurat noe syn for øyet, og jeg fant vel ut at strikking ikke kom til å bli min store greie...!

Men da jeg begynte å våkne litt i helgen så tenkte jeg at det var på tide å prøve... hadde jo kjøpt noen nøster tidligere... med fare for at lysten skulle komme!!

Det er greit å ha noen mål med strikkingen, så jeg fant en supersøt lue- mal og bestemte meg for å strikke en lue til min venninnes "huleboer"... hun har termin i mai, så luen ble strikket til vinter og i størrelse 6 mnd...

Kanskje ikke det lureste å gå rett på litt mønster, men så var det dette med tolmodighet...hihi...
Må inrømme at jeg syntes resultatet ble vesentlig bedre enn fryktet... men tanke på de ujevne ørevarmerene jeg hadde i hode da jeg startet på prosjektet... men ser noe av mønsteret har blitt litt stramt.. men men.. "learning by doing" ikke sant? Slik ble resultatet da snorer og alt var på plass:
Håper min venninnes huleboer kan bruke luen... i mellomtiden har jeg tenkte å strikke litt mere, men uten mønster, og jeg har allerede fått en "bestilling" på en lue... så dette kan bli spennende:)

Ha en fin dag!
Klem
post signature

6 kommentarer:

  1. Wow! -imponert hvis dette er første forsøket. You go girl :o))

    SvarSlett
  2. åå så fine disse var:) Stå på:) Ps jeg har noe til deg på bloggen min:)

    SvarSlett
  3. Hei hei!!
    Off, jeg har vært syk selv rett før helgen. Og da kom det begge veier, er så utrolig slitsomt når det holder på som verst!

    Jeg syntes du var kjempe flink jeg , hvis det her er noe du ikke pleier å gjøre. Jeg strikker aldri etter oppskrift, og hvis jeg gjør det så er det mamma som forklarer å jeg strikker. Hehe ikke så flink på å lese strikke opps.
    Stå på videre! Øvelse gjør mester ;)

    ha en fin mandag! klem

    SvarSlett
  4. Jøss så flink du er da:) Ble kjempe fin:)

    Ønsker deg god bedring:)

    Klem Ea

    SvarSlett
  5. Jeg har strikket 2 gensere (1 med og 1 uten mønster), men har funnet ut at min strikkekarriere begrenser seg til skjerf på rundpinner, både med og uten mønster. Superenkelt og de blir tykke og gode! Nå er det begrenset hvor mange skjerf man trenger selv, men det er moro å pusle med det sånn en gang hvert skuddår :)
    Synes lua ble utrolig fin, flink du!

    God bedring!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)