torsdag 27. oktober 2011

Bad!

Idag grubler jeg på bad...
Spørsmålene som virrer rundt er blant annet:
- Hvor mange bad trenger man?
- Hvor store bad trenger man?
- Trenger man badekar?
- Trenger man Skittentøysjakt?
( Jeg håper å legge et bad over vaskerom - slik at vi kan ha skittentøysjakt rett ned til vaskerommet.)
- Hva slags materialer skal vi ha på badene? 

Legger ved et bilde av et bad jeg har tegnet i Roomsketcher(http://www.roomsketcher.com/). Men det er litt vanskelig å se for seg rommene i 2. etasje - da vi mest sannsynlig ikke får 2 fulle etasjer - og man da vil få en knevegg og skrående tak..
Jeg ønsker meg i utgangspunktet et lite bad nede - et bad og ikke bare en do fordi jeg ønsker et gjesterom/kontor nede. Hvis dette gjesterommet ikke blir noe av kan det holde med en liten do nede.
Oppe er det verre - et bad må man jo ha - men jeg fabler om å lage et soverom til meg og mannen med både walk-in garderobe og eget bad. Tenk så deilig da - hvis det sitter noen i stua oppe... bare kunne gå inn på rommet... og gjøre alt derifra uten å måtte gå ut.. ikke ut å vandre i gangene på natta...etc.. sukk.. Det er iallefall min lille drøm.

Hva er deres tips når det kommer til bad?

Ha en fin torsdag!

Klemmer



post signature
Share |

4 kommentarer:

  1. En sånn skittentøysjakt har jeg alltid drømt om også, og hvis jeg noen gang får råd til å bygge drømmehuset, skal jeg ha det.
    Jeg ville satset på et lite bad nede med toalett og dusjkabinett, og så et større oppe, kanskje med to dører inn sånn at du kan gå direkte fra soverommet?

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    Mange valg å ta hensyn til, både med tanke på materialvalg og innredning. Et bad skal jo vare noen år, det er liksom ikke bare å finne frem litt maling om man ikke er fornøyd ;)
    Skittentøy sjakt høres veldig praktisk ut, bad i nærheten av soverom er også veldig lurt...
    Ønsker deg lykke til med den videre planleggingen!!
    Riktig god helg ;)
    Klem

    SvarSlett
  3. når du bygger nytt hus, bygg to bad. Og velg heller billigere løsninger om budskjettet blir stramt. Men bygger dere et vil dere angre på sikt tror jeg.:)) og ja den sjakten tror jeg er praktisk..og jeg er glad for separat wc, kan godt være knøttliten, bare den er for seg selv.:) i alle fall en til gjester..de har ikke noe inne på badet å gjøre, syntes jeg.:) om man da er så helig å få lov til å bestemme hvordan huset skal se ut.:) lykke til..

    SvarSlett
  4. Vi hadde eget bad i det forrige huset og fikk det til her også. I begge husene kunne faktisk vårt bad vært litt mindre. Ulempen med et stort bad er at det krever mer oppvarming og at det lett kan virke rotete.
    Vi har faktisk to bad til her i huset. Det ene skulle egentlig bare være et gjestetoalett, men ble stort nok til en dusj også. Og glad er vi for det.
    Vi har valgt grå og sorte fliser på gulvene. Jeg har hatt lyse(hvite) - da syns alt støv og hår veldig godt. Hvite veggfliser er vi veldig fornøyd med. Innredning kjøpte vi på IKEA. På vårt bad brukte vi faktisk kjøkkenskap med nedfelte porselensvasker.
    Jeg har aldri vurdert skittentøysjakt. Men masse snorer for tøytørking på vaskerommet var viktig for meg.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)