onsdag 12. oktober 2011

Drømmehus nr 2


Huset Minde fra Blinkhus (http://www.blinkhus.no/) er også en favoritt.
Huset som vises er laget for å ligge i terrenget mens vår tomt er flat - så helt likt vil det ikke kunne bli.
Som dere kanskje ser så har jeg en forkjærlighet for litt herskaplige hus. OG jeg ønsker meg helst 2 fulle etasjer...men jeg er veldig åpen for gode løsninger av 1,5 etasjes hus med HØY knevegg.
(Bilde lånt fra www.blinkhus.no)
Jeg liker spesielt "froskeøynene" på taket på Minde - det må jo være ypperlig med et såpass høyt tak med et loft man faktisk kan bruke til noe på sikt. Dette er også noe som får huset til å skille seg litt ut  - og det liker jeg.

Jeg drømmer også om blank svart takstein - noe som jeg vet at enkelte kommuner ikke tillater - men som jeg enda ikke har sett noe regel for der vi skal bygge.

Sukk.. merker det er mange valg man skal ta når man skal bygge - spesielt siden jeg håper å skulle bygge bare denne ene gangen - og da kan det være greit å få til noe som iallefall minner om drømmehuset.

Ha en fin onsdag.

Klemmer

post signature
Share |

2 kommentarer:

  1. Hei

    Kjempefint hus da :). Vi har bygd vårt drømmehus med svart blank takstein. Det er jo bare rålekkert :). Lykke til med planlegging :)

    SvarSlett
  2. Stooore hus:) Svarte deg på spørsmålet ditt inne på bloggen min. Bruker en pro-versjon av Room Sketcher.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)