onsdag 19. oktober 2011

Stueløsning ?


Jeg elsker å tegne planløsninger og å planlegge hus.
Programmet jeg har funnet på nett heter Roomsketcher (roomsketcher.com) og jeg kan sitte mange timer om dagen å drømme meg bort med dette programmet. Det er jo ikke bare plantegningene i seg selv som drar alle disse timene.. men det å ha mulighet til å legge til møbler, bilder, planter, panel og parkett, og i tillegg kunne ta bilder av rommene er jo helt fantastisk.
Jeg tenkte jeg kunne vise dere et bilde av dagens drømmestue.. Helt slik som jeg har det for meg blir det jo ikke - de har jo ikke alle verdens møbler i programmet... men de har nok til å kunne se helhet og størrelser.
Jeg bruker kun gratisversjonen og bildene blir som dette, helt ålreite:
Jeg har lenge lurt på å oppgradere - slik at jeg kan få 3D bilder - og idag fant jeg ut at jeg faktisk hadde mulighet til å lage 1 stk 3D bilde uten å oppgradere - så da måtte jeg jo prøve.. og jeg har egentlig lyst til å flytte rett inn. Så utrolig moro å se alle detaljer...
Spørs nok om jeg må tenke enda litt mer på oppgradering fremover :)  Men i mellomtiden så koser jeg meg mest med selve planløsningene - så får mer detaljplanlegging komme senere.

Ha en fin onsdag.

Klemmer

post signature
Share |

2 kommentarer:

  1. Helt identisk blir det jo ikke men temmelig nærme virkelighet. Kjekt å kunne se hvor mye plass sofaen virkelig tar av rommet...putte inn andre ting og drodle videre:)

    SvarSlett
  2. Åååå! Jeg tenkte faktisk i dag at jeg vil tegne ny stue for jeg er så møkklei det vi har. Eks-kona til min mann hadde ikke verdens beste smak - litt sånn ungkarsbule smak. Selv om vi har byttet ut mange møbler har vi stadig gulv som ikke passer inn (selv om valnøtt er veldig eksklusivt blir det for mørkt i den lille stua vår - dessuten er det skikkelig oppskrapt etter barna har gått på skøyter i stua - jepp, du leste riktig) og stuebordet er i børsta stål og frosta glass og ser skikkelig herpa ut... Takk for tips om romtegner. Jeg hadde tenkt å bruke penn og papir men dette er jo mye kjekkere :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)