onsdag 2. november 2011

Hall med bodplass?

Siden jeg har fått så mange gode svar på de andre "hus-grubleriene" mine av dere.. så tenkte jeg i dag å lufte "bod-problematikken" med dere.
Hvordan få nok bodplass.. uten at det tar så mye plass?
Siden jeg ønsker meg en "walk-in" garderobe så håper jeg at denne kan ta unna litt jakker og sko som har en tendens til å havne i boden...Samtidig ønsker jeg meg et strort vaskerom - så også dette kan ta unna litt. Og i tillegg en bod knyttet til vaskerommet med utgang rett ut - hvor jeg ser for meg at verktøy etc kan være. Så hva mere trenger man av boder da ?
Over ser dere et bilde av min drømme "hall" - Og hvis den blir så luftig som jeg har tegnet nå så tenker jeg at å lage bod under trappa må jo være en god ide? Dette er jo rom man ikke får brukt til så mye alikevekk. Nå har jeg i tillegg en helt åpen trapp - som er rene marerittet. ALT støv havner jo der og ingenting jeg setter under der blir "borte"...
Har dere noen smarte bod-tips?

Ha en fin onsdagskveld.
I morgen reiser jeg forresten til København med jobben - håper på en bra tur :)

Klemmer
post signature
Share |

Bildet over er som alltid tegnet  det geniale verktøyet Roomsketcher.

5 kommentarer:

  1. Så spennende å tegne løsninger til nytt hus. Min erfaring er at gamle hus ofte er vel så praktiske som nye. Syns det er vanskelig å finne gode løsninger i hus med 1 1/2 etasje. Foreldrene mine bygget hus rundt 1970. Det er et hus med 1 1/2 etasje, der 1/2-etasjen er underetasje med kjellerboder og bad i bakkant og soverom på framsiden. I 2.etasje er kjøkken og stue, soverom og bad. Dette er det mest praktiske hus jeg vet om. I tillegg er et loft.
    Selv bor jeg i et stort hus fra 1920-tallet. Her har vi kjøkken, stue og wc nede og bad og soverom oppe. Vi har dør både fra vårt soverom og fra gangen til badet.
    Det beste av alt med dette gamle huset er det store loftet hvor vi tørker klær og hvor vi har rikelig med boder.
    Å utnytte plassen under trappa til bod, må jo være praktisk :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Så utrolig fin blogg du har! Jeg har lite med hall-tips, her har vi bare en bitteliten gang. Misunner deg som får tegne nytt hus. Utrolig gøy det høres ut! Fin onsdag til deg! Klem

    SvarSlett
  3. Hei, koselig blogg du har... Tenk funksjonellt når du tenker hall, plass til tøy, sko, kansje i egene skap, sitteplass er alltid både praktisk og koselig, knagger til det som stadig er i bruk.Speil m godt lys er også lurt. Og det skal vel også være en plass som representer resten av huset ditt. Husk førsteinntrykket... Lykke til Klem kristin

    SvarSlett
  4. Du trenger en bod i hver etg...greit å ha til støvsuger etc...og en støvsugerslange i hver etg.

    også trenger du en utebod.:)tjhii

    fått med deg at vi har åpnet nettbutikk ?ta gjerne et titt hos Thelma T.no

    SvarSlett
  5. Vi skal ila 2012 "ta tilbake" kjelleren som mannen bygget om til utleieleilighet da han ble skilt for 6 år siden. Vi har trapp ned som har "åpne" trappetrinn, men jeg har kjempelyst å stenge dem igjen slik at vi kan bruke plassen under trappa som oppbevaring/bod. Det er skikkelig god plass under der nemlig om vi bare får stengt av litt :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)