mandag 23. januar 2012

Kombinert Kontor & Gjesterom

Ukens innlegg er om Kontor og Gjesterom.
I mitt drømmehus ønsker jeg meg et rom i 1. etasje som skal inneholde kontor og gjesterom.
Kontor fordi vi begge har kontorjobber hvor vi kan jobbe hjemmeifra og kanskje også må gjøre ting etter jobb - og gjesterom fordi jeg tenker det er lettvindt å ha gjestene nede istedet for å dra dem opp til de andre soverommene - dessuten tenker jeg det er greit med et slik rom i 1. etasje hvis man skulle ha behov for å kunne ha et soverom uten å måtte gå opp i 2. etasje - Både i forbindelse med bygging( hvis vi ønsker å bare gjøre klar 1. etasje først) eller i forbindelse med alderdom - da har man iallefall muligheten.
Det er viktig at dette rommet har god plass til oss begge - og også god nok plass til å slå ut en gjesteseng uten å måtte om-møblere hele rommet først. Det er også viktig at rommet er stort nok til at vi eventuelt kan bruke det som soverom i begynnelsen. Jeg har også satt inn et garderobeskap - det får man jo aldri nok av.
Rommet er nå i overkant av 15 kvm - litt avlangt rom - ikke helt sånn jeg kanskje hadde sett det for meg - men på andre siden så er det fortsatt 3m i korteste lengde slik at det skal være god plass for å slå ut sovesofa/ eventuelt soverom. 

Har dere noen tips når det kommer til kontor/gjesterom?
Er det noen som har et slikt rom og blir det brukt til dette formålet?
Ser mange kontor blir mere boder og rom man stuer inn ting i - derfor er det viktig at vi også har nok av bodplass slik at rommet kan bli brukt til kontor/gjesterom.

Ha en fin uke :)

Mange klemmer fra
post signature
Share |


Vil du også tegne ditt drømmehus? Gå inn på Roomsketcher - mine tegninger er hentet derifra!

3 kommentarer:

  1. Synes du har fått veldig mye ut av rommet. Vi har selv et slikt rom som vi fortsatt ikke er helt ferdig med, men som jeg tegnet i helgen og skal blogge om en av de aller nærmeste dagene. Vi har sovesofa der, hylle, bokskap og skrivebord.

    Ha en fin mandag
    klem

    SvarSlett
  2. Takk for koselige kommentarer :) Håper virkelig vi kan få til et rom som dette - og med litt størrelse :)
    Klem Hege

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)