tirsdag 17. januar 2012

Vaskerommet

I en hektisk hverdag blir det ikke så mye tid til blogging - så jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve noe nytt : Man ønsker jo egentlig å blogge ofte..MEN jeg er av den typen som ikke klarer å blogge uten å ha noe fornuftig å komme med - så jeg tenkte å prøve å blogge 1 gang i uken! 1 gang i uken må jeg vel kunne ha noe fornuftig å komme med til dere... Vel.. jeg skal iallefall gi det et forsøk - så får vi se hva det blir til!

Dagens (ukens) innlegg handler om vaskerom.
Vi har i dag verdens minste vaskerom - det føles iallefall sånn - et knøttlite rom innenfor badet med en dør så stor at den nesten tar hele vaskerommet.. lurer på hva utbygger tenkte på der - hadde de enda satt inn en skyvedør kunne rommet vært brukanes.. Dette har iallefall fått meg til å ønske meg et større og romslig vaskerom med gode muligheter for både skaper og tørking. I min seneste hustegning har jeg fått til følgende vaskerom:
Rommet er ca 8,5 kvm stort og har utgang til et rom jeg har valgt å kalle verktøyrom - dette rommet har dør ut - på denne måten kan man gå inn her om man skal lempe fra seg møkkete klær etc på vaskerommet istedet for å trokke gjennom hele huset...
Verktøyrom er et rom der jeg tenker at mannen skal kunne oppbevare verktøy etc - og ha en benk der han kan gjøre småreperasjoner etc.. tenker det kan være greit å ha et slikt rom og syntes det er lurt at dette rommet har egen dør ut - og også at vaskerommet er tilknyttet dette rommet.
Av andre ting jeg ønsker meg står skittentøysjakt høyt på listen - men jeg må nesten se hva jeg får til oppe av romløsninger - det er ikke sikkert at jeg klarer å plassere badet rett over dette rommet - og det er nok bare her jeg klarer å plassere vaskerommet... Men jeg skal iallefall prøve.
Har dere noen vaskerom-tips? Så taes disse imot med stor takk  - gjerne også kommentarer på tegnet løsning - vårt hus er jo enda bare på tegnestadiet - så her er det rom for endringer.

Ha en fin tirsdag!
Klemmer fra
post signature
Share |


Ønsker du å tegne ditt eget vaskerom - eller andre rom - der det veldig enkelt å gjøre dette på Roomsketcher.




5 kommentarer:

  1. Jeg har tørkeplass med vifte inne på vaskerommet. Faktisk tørker jeg tøy inne hele året. Det er bare å henge opp, - og så kan det henge til jeg har tid til å ta det ned. Jeg har skrevet om tørkeplassen her: http://www.bestemorshage.blogspot.com/2011/01/anbefales.html

    Nå har jeg tørketrommel som tar frottehandklær og mye av sengetøyet, men alle klær tørkes på snorene.

    Selv om vi bare er 2 så har vi et høyskap med 8 kurver til skittentøy. En skuff inneholder omtrent 1 maskinfull. De fleste undervurderer hvor mye skittentøy det blir.

    Bortsett fra det har du tegnet et flott rom. Kummer, lange benker og overskap er viktig.

    SvarSlett
  2. Så veldig fint ut.. eneste tipset mitt er å flytte vaskemaskin og tørketrommel til enden av benken slik at du kan få en litt mer helhetlig arbeidsbenk.

    SvarSlett
  3. Har du glemt varmtvannsbereder eller står den i et annet rom?

    SvarSlett
  4. Takk for gode tilbakemeldinger - og som sistemann har kommentert her så er varmtvannsberederen borte.. det skal vi ikke ha! hehe.. neida.. den sto nok fint utafor huset på tegningen... men både berederen og sentralstøvsugeren skal inn på "verktøyrommet" :)
    KLem Hege

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)