mandag 30. januar 2012

Walk-in og Bad

Ukens innlegg handler om Walk-in og Bad i tilknyttning til hovedsoverommet.
Jeg har i mange år drømt om å ha egen garderobe og bad knyttet til hovedsoverommet.
Tenk så deilig å slippe å gå ut fra soverommet når man først har gått inn der for kvelden... om man må på do i løpet av natta - så slipper man å gå ut av "vår" sone. Walk-in er en annen drøm - garderobe får man jo aldri nok av...
Men det er ikke like lett å få til disse rommene...ikke like lett som jeg hadde sett for meg - man kan jo ikke bruke hele 2. etasje til dette formålet heller - men nå tror jeg at jeg har laget en ganske grei løsning på utfordingen.
Jeg har laget et rom som inneholder både bad og walk-in - slik at man slipper med 1 dør ekstra på soverommet - bildet over er tatt fra "døråpningen" - så på venstre side har man garderober i massevis - og på høyre side har man inngang til bad - samt plass til en kommode og også speil på veggen som ikke vises.
Er det noen som har et rom som dette?
Hva bør man tenke på når det kommer til Walk in ? Hvor mye plass trenger man mellom garderobene der man har garderobe på hver side? Syntes dere rommet virker bra nok utnyttet eller ser dere andre muligheter i dette rommet ? Det vil være skråvegger i ytterkant av huset - men vi håper at den innvendig  kneveggen vil være mellom 1,3m og 1,5m.

Tips taes imot med stor takk :)

Ønsker alle en fin mandag - og en fin uke.

Mange klemmer fra

post signature
Share |

Skissene er tegnet i Roomsketcher.
Ønsker du å designe ditt drømmerom - så kan du gå inn på Roomsketcher.

5 kommentarer:

  1. Walk-in closet er en liten drøm for mange tror jeg :-)

    SvarSlett
  2. Dette så flott ut :) Walk in closet er en våt drøm jeg har også. Forhåpentligvis blir det plass til det den dagen vi skal bygge om tomannsboligen vår til et helt hus :)
    Ønsker deg en finifn dag :)
    Klem Anne-Gry

    SvarSlett
  3. Det blir litt av et drømmehus..)) detter er også min drøm...vi bodde i en forholdsvis liten leilighet når vi bygde..og syntes alt ble så stort og mye når vi bygde hus...Men nå er jo så klart skapene for fulle osv..:)) blir spennde..))

    SvarSlett
  4. Ingen aning, men det ser ut som en både god og herlig løsning. :)

    Alt vel hos meg. Håper vinteren har behandlet deg og dine bra. Nå skal jeg snuse litt inne hos deg. Tar med kaffekoppen og rusler en tur, så vi sees nok i et annet innlegg. :)

    SvarSlett
  5. v og bad ser utrolig flott ut, en ting bare, ser ut som toalett er plassert der høyde vegg er mellom 130 og 150, vil anbefale å plassere toalettet der det er høyere under taket. Det er jo disse mannfolkene da.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)