mandag 6. februar 2012

Peis

Det er viktig å samle seg litt fine bilder for inspirasjon før man skal til å bygge "drømmehuset". Man må jo sjekke hvilke muligheter man har...!
En ting jeg alltid har drøm om er såkalt "engelsk peis".
Lukk øynene og tenk på de peiser som man ser i amerikanske filmer.... eller i engelske interiørmagasiner... sukk...
Så dette innlegget tenker jeg bare å vise dere noen av de flotte peisene som finnes... jeg må inrømme at mange av mine favoritter har jeg i engelske interiørblader - men man finner mye fint på nett også..
Roger Pearson http://www.rogerpearson.no/ har mange fine :
Den første her liker jeg veldig godt... legg merke til detaljen som "holder" peis-settet...

Det siste bildet her liker jeg også veldig godt - og det har med helheten av rommet... med den 2-fløya døra - tapeten - speilet... *drømmer*

Fra siden http://www.castfireplaces.co.uk/ har jeg funnet en annen go'bit. Denne har en litt annen stil, men det er noe ved den som er ganske stilig alikvell..:

Er det bare jeg som drømmer om Engelsk peis ?Hva syntes dere om engels peis?
Eller kanskje noen har erfaring med engelsk peis her?

Ønsker dere en god uke!

Klemmer

post signature
Share |

2 kommentarer:

  1. Ingen erfaring desverre, men jeg drømmer med deg! Det er så lekkert! Og tenk så koselig til jul når man kan henge julestrømpene til hele familien på peisen :) *drømmer*
    Lykke til i jakten!
    Klem Anne-Gry

    SvarSlett
  2. Vi har faktisk en peis av den typen. Han som eide huset vårt før, var engelsk, og det bærer huset preg av.
    Peisen er stor og vakker med søyler på sidene.
    I høst satte vi inn en rentbrennende peisinnsats, og den brenner vakkert og varmer veldig godt.
    En slik peis krever jo ganske god plass, men er en god investering. Vi fyrer hver kveld nå om vinteren, og trenger ingen andre varmekilder i denne etasjen.
    Vi er kjempefornøyd!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarene deres. Det er jo faktisk det som får en til å ville blogge mer..! Så tusen takk for alle kommentarene dere legger igjen til meg :)